luni, 25 iunie 2012

Comparație






De ceva timp vreau să scriu acest articol pe blog, dar ori nu îmi găseam cuvintele, ori aveam ceva mai  urgent de făcut și tot l-am amânat. Deci, voiam să povestesc unul dintre evenimentele prin care am trecut și care mi-au demonstrat că noi avem o țară foarte frumoasă.
Eu am vizitat diverse țări și obiective turistice, dintre care menționez Versailles, de lângă Paris, și Schombrunn, din Viena, plus încă două castele din Austria: Neuswanstein și Hohenschwangau. Ultimele trei le-am văzut anul trecut și îmi amintesc că Neuswanstein și Hohenschwangau chiar mi-au plăcut mai mult decât Schombrunn. 
Apoi, în vara aceea, când ne-am întors în țară au aflat părinții mei că acum Castelul Peleș putea fi vizitat în întregime, așa că ne-am oprit să-l vizităm.
Eu am mai vizitat Peleșul de câteva ori, dar eram mică atunci, iar mare lucru nu-mi mai aminteam, așa că mi-am zis "de ce nu?"
Țin minte că mama a zis atunci că Peleșul este mult mai frumos decât ce văzusem până atunci prin străinătate și recunosc că nu prea mi-a venit să cred. 
Dar după ce am trecut de scările și de holul pe care mi le aminteam trebuie să recunosc că a avut dreptate. 
M-am gândit la toate castelele pe care le-am vizitat până atunci și mi-am dat seama că niciunul nu se compară cu Peleșul. Totul arăta foarte frumos. Am văzut în sfârșit camerele de la etaj, despre care fusesem foarte curioasă încă de când eram copil și mai că nu-mi venea să cred. Am aflat cu ocazia asta și că în unele din acele camere, ghidul ni le arăta în timp ce vorbea, au fost găzduiți autori importanți ai literaturii române(nu mai îmi amintesc exact care, așa că mai bine tac). Toate camerele, sau mă rog majoritatea, mi s-au părut frumos mobilate și destul de încăpătoare, mult mai frumoase decât cele din Shombrunn. Chiar îmi amintesc că încă dinainte de a vedea Peleșul am fost cam dezamăgită de ce am văzut acolo. 
Nu mi-aș fi închipuit niciodată că voi ajunge să cred că un obiectiv din țara noastră e mai impresionant decât unul din străinătate, dar uite că m-am înșelat. Ba chiar după ce am ieșit de acolo am ajuns să mă întreb de ce oare aveam eu ideea asta fixă în minte cum că obiectivele noastre turistice nu sunt chiar cine știe ce. 
Turul știu că a durat destul de mult, parcă două ore, dar când s-a terminat știu că i-am zis mamei că a avut dreptate. Castelul Peleș chiar este frumos.
Mă bucur că au refăcut etajul și că acum este deschis publicului, chiar merită să fie văzut.
La un moment dat ni s-a arătat o cameră secretă a cărei intrare semăna cu un dulap și cred că partea asta mi s-a părut cea mai tare. Am mai văzut eu uși secrete, dar de obicei erau ascunse în pereți. A fost prima oară când am văzut ușă mascată sub forma unui dulap. Mi-a plăcut foarte mult.


Ceea ce voiam eu de fapt să spun este că avem o țară foarte frumoasă. Eu la concluzia asta am ajuns comparând ce am văzut pe aici cu ce am văzut prin străinătate.

2 comentarii:

  1. Pelesul e cu adevarat o mandrie a tarii noastre. Pacat ca ne vindem mandriile.

    RăspundețiȘtergere
  2. buna :) voiam sa te anunt ca am scris despre leapsa ta :)

    RăspundețiȘtergere