marți, 24 iulie 2012

"Salvează-mă" de Guillaume Musso

În primul rând, țin să spun că aceasta e a patra carte scrisă de acest autor pe care o citesc și până acum toate cele scrise de el mi-au plăcut mult. 
Sam și Juliette se întâlnesc din pură întâmplase într-o noapte rece de iarnă, când Sam aproape că dă peste ea cu mașina. O învită să bea ceva în semn de scuze, iar cei doi se îndrăgostesc, doar că fiecare minte: Juliette pretinde că este avocată, iar Sam că este însurat. Petrec un weekend de vis, dar Juliette trebuie să plece înapoi n Franța. Sam o însoțește la aeroport, dar nu are curajul de a o ruga să mai rămână. În aceeași zi află că avionul în care se afla Juliette explodase în aer, iar vestea îl distruge. Nu poate suporta gândul că femeia de care se îndrăgostise e moartă. Acum eu sincer aș mai menționa un anumit detaliu, pentru că doar din atât(cam cât scria și pe copertă de altfel) cartea asta nu pare a fi chiar așa interesantă. Deci, Juliette de fapt nu moare în acel accident deoarece într-un impuls de moment coboară pentru a se întoarce la Sam, sfidând astfel moartea. Dar asta nu poate rămâne așa, iar nu peste mult timp Sam află de la o femeie, care pretinde a fi un emisar, că Juliette trebuie să moară. Oare să o creadă pe acea femeie? Și dacă e adevărat, atunci înseamnă că mai are câteva zile de petrecut împreună cu femeia pe care o iubește. Dar Sam nu se poate împăca cu acest gând. Oare va putea să o salveze pe Juliette sau, așa cum îi spune emisarul, anumite lucruri nu pot fi schimbate?
Sincer, mie povestea, așa cum era prezentată pe copertă, nu mi s-a părut chiar cine știe ce, dar cum îmi place mult cum scrie acest autor am decis să-i acord o șansă. Și nu am fost deloc dezamăgită. Povestea devine mult mai complicată decât m-aș fi așteptat, ceea ce mi-a plăcut. Fără să-și dea seama când, Sam realizează că viața i s-a schimbat radical de când a întâlnit-o pe Juliette, iar lucrurile continuă să se complice, iar în curând este atras în câteva situații în care nu cred că s-ar fi așteptat vreodată să fie implicat.
Cartea asta m-a făcut să și zâmbesc și să-mi dea și câteva lacrimi. Este o carte absolut superbă. Iar citind-o m-am trezit punându-mi câteva întrebări legate de viață, moarte și destin. Au loc și câteva întorsături de situație și sincer la un moment dat chiar nu mai știam la ce fel de final să mă aștept, iar acesta chiar m-a luat prin surprindere și aș vrea să spun că nu mi-au dat lacrimile la final, dar aș minți. 
Este o carte superbă pe care eu o recomand cu căldură tuturor. Sincer, la un moment dat chiar nu o mai puteam lăsa din mână, atât de curioasă eram în legătură cu ceea ce urma să se întâmple mai departe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu