vineri, 31 august 2012

Book Lovers Challenge #17

Cărți electronice vs Cărți tipărite. Pe care le preferi, cu argumente pro și contra.

Eu sincer tind să cred că acele cărți electronice vor deveni din ce în ce mai populare, cel puțin mie îmi place din ce în ce mai mult. Dar hai să fac o listă pro și contra.
Pro:
- nu ocupă loc în bibliotecă
- sunt ușor de păstrat și ocupă puțin spațiu pe calculator și e-reader
- sunt mai ieftine decât cărțile tipărite
- nu mai necesită hârtie, deci e mai bine pentru mediul înconjurător
- se pot lua peste tot și este mult mai ușor decât cu cărțile tipărite deoarece ele tind să devină foarte grele
Contra:
- cărțile electronice sunt greu de citit dacă nu ai ebook reader; da, se pot citi pe calculator, dar asta obosește ochii, cel puțin pe ai mei
- cu ebook readerul trebuie să ai grijă pentru că ar fi păcat dacă s-a deteriora
- e-rederele nu citesc chiar orice fel de format
- deși bateria ține mult, trebuie totuși avut grijă la nivelul bateriei pentru că se va descărca la un moment dat
- pe piața românească nu prea se găsesc ebookuri
Cam atâtea argumente am putut găsi pro și contra. Sincer, eu tind să mă îndrept mai mult spre cărțile electronice, mai ales spre cele în engleză, pentru că astea se găsesc mai ușor și chiar pot citi foarte bine pe ebook reader. Nu mă dor nici ochii și citesc ore în șir. Dar nu renunț complet nici la cărțile tipărite pentru că din moment ce nu prea se găsesc cărți electronice în română e mai simplu să cumpăr pur și simplu varianta hardcover. Deși cred că odată ce se va extinde oferta de cărți electronice în România voi prefera din ce în mai mult tipul acesta de cărți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu