"Pantalonii Călători(Pantalonii călători #1)" de Ann Brashares

Cartea asta am mai citit-o prin clasa a șasea, parcă, dar nu-mi mai aminteam mai nimic din ea și cum am găsit-o în bibliotecă și mă cam plictiseam, m-am gândit: de ce nu?
Cartea cuprinde povestea a patru fete: Lena, Bridget, Carmen și Tibby. Cele patru se cunoșteau de foarte mult timp și erau nedespărțite. Asta până în vara în care fiecare a plecat în altă parte pentru a-și petrece vacanța: Lena împreună cu sora ei în Grecia la bunicii lor, Bridget într-o tabără de fotbal, Carmen la tatăl ei care divorțase de mama ei cu mulți ani în urmă, iar Tibby rămâne singură acasă și se angajează la Wallman. Până aici nimic deosebit. În timp ce toate erau adunate în camera lui Carmen, descoperă în dulapul ei o pereche de pantaloni pe care aceasta îi cumpărase de la un magazin second-hand și pe care nu-i purtase niciodată. Lui Tibby îi plac și îi probează pentru a descoperi că îi vin perfect. Apoi fiecare îi probează la rândul lor și își dau seama că li se potrivesc perfect. Ce e neobișnuit la asta? Ei bine, ele nu purtau aceeași măsură, iar de aici se gândesc la faptul că acei pantaloni sunt magici și uite așa ia naștere Frăția Pantalonilor Călători. Cele patru întocmesc un set de reguli și stabilesc ordinea în care pantalonii vor ajunge la fiecare din ele pe timpul verii. A, da, și țin mereu legătura prin intermediu scrisorilor.
De fapt, cartea asta prezintă modul în care se desfășoară acea vară pentru fiecare dintre ele și peripețiile prin care trec. Fiecare are parte de propriile experiențe care le schimbă mai mult sau mai puțin percepțiile despre anumite lucruri. Iar la final fiecare dintre cele patru mie una mi s-a părut a fi ceva mai matură față de cum erau la începutul verii.
Mie cartea asta, acum că am recitit-o, mi-a plăcut mai mult decât țin minte să-mi fi plăcut prima oară. Poate și din cauza vârstei. Cred că cel mai mult mi-a plăcut faptul că în cele din urmă fiecare din ele și-a dat seama ce e cel mai bine să facă în situația pe care o aveau în față, chiar dacă la început nu au curajul necesar. Mi-a mai plăcut și faptul că ele sunt mereu acolo una pentru cealaltă și că știu exact cum să se ajute reciproc.
În cele din urmă, cred că pot spune că această carte este despre prietenie, familie și iubire pe alocuri. Mie mi-a plăcut mult cartea asta și o recomand oricui, mai ales că teoretic încă este vară. Este o carte ușor de citit care pe mine nu m-a plictisit nicio clipă.

Comentarii

Trimiteți un comentariu