luni, 10 septembrie 2012

Book Lovers Challenge #22

Basmele și poveștile pentru copii sunt frumoase, dar parcă prea perfecte, nu? Alege un basm sau o poveste (gen Albă ca Zăpada, Mica sirenă ..etc) și modernizeaz-o puțin. Adaugă niște vampiri, sau alte creaturi supranaturale, poți face personajele pozitive negative și viceversa, poți schimba cursul acțiunii. Scrie într-un scurt articol cum îți imaginezi respectiva poveste reinventată.
Hmm, eh asta chiar că e grea. Nu cred că m-am mai gândit vreodată să modific vreun basm sau poveste pe care am citit-o și eu atunci când eram copil. De fapt, nu cred că aș modifica în vreun fel vreuna din acele povești. De ce? Pentru că mie mi-au plăcut mult acele povești cum ar fi "Albă ca Zăpada", "Mica Sirenă", "Frumoasa și Bestia", "Peter Pan" și lista poate continua. În plus, mie chiar îmi plac finalurile fericite. Nici nu cred că am citit până acum vreo poveste sau carte care să aib un final trist. Ba mint, cele de Nicholas Sparks, mai precis "O plimbare de neuitat", că asta îmi vine în minte acum, a avut un final trist... la care am plâns. 
Dar să revenim, că am cam deraiat de la subiect. Îmi plac finalurile fericite, la fel ca toate acele povești și basme și cred că prefer să le las așa. Cel mult cred că le-aș modifica astfel încât personajele alea feminine să nu mai fie așa slabe și lipsite de apărare și, chiar dacă prințul le-ar salva la final, că na altfel mi se pare că și-ar pierde oarecum farmecul, să poată totuși să se apere, măcar așa, până la un anumit punct.
A, tocmai mi-am amintit o chestie pe care am auzit-o într-un film, nu mai îmi amintesc cum se chema filmul, cu o prințesă din lumea basmelor care ajunge în Manhattan. Îi povestea unei fetițe că de fapt povestea Scufiței Roșii nu e așa cum o știe ea și că de fapt Scufița l-a fugărit pe lup cu toporul. Ei, mie una mi-ar plăcea o astfel de variantă la povestea aia :)) Sau ca în "Capra cu trei iezi" iezii să-i vină singuri de hac lupului :)) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu