"Delirium(Delirium #1)" de Lauren Oliver

Mda, deci nu cred că pot găsi suficiente cuvinte de laudă pentru această carte. Mi s-a părut absolut superbă, iar la final mai că nu mi-au dat lacrimile. Chiar dacă la început m-au enervat puțin diverse chestii la poveste până la final am înțeles ce era cu ele. Dar hai să o iau cu începutul.
V-ați gândit vreodată cum ar fi dacă iubirea ar fi considerată o boală? Iar dacă ar avea un leac, ați accepta să fiți tratați?
Ei, exact asta se întâmplă în cartea asta. Toți primesc leacul la vârsta de optsprezece ani, iar Lena a așteptat mult timp ziua aceea și numără zilele până când va fi în sfârșit în afara pericolului. Este o fată exemplară, cel puțin mie așa mi-a lăsat impresia, care își dorește să fie fericită și este convinsă că odată ce va primi leacul exact așa va fi.
Doar că, la câteva luni înainte ca asta să aibă loc, i se întâmplă ceva la care nu s-ar fi așteptat niciodată: se îndrăgostește. De cine? Asta nu spun pentru că ar strica din frumusețea cărții dacă s-ar ști dinainte.
În curând Lena începe să se îndoiască de tot ceea ce considerase mai demult a fi purul adevăr. Oare cât din ce știe ea este într-adevăr corect?
Recunosc că Lena nu prea mi-a plăcut la început. Mi s-a părut a fi prea speriată de absolut tot și toată lumea. Dar până la final am ajuns să o înțeleg, oarecum, și să-mi placă mai mult de ea. Chiar mi-am dat seama că m-am cam înșelat în ceea ce o privește. La câteva lucruri chiar nu m-am așteptat deloc din partea ei, ceea ce m-a surprins în mod plăcut.
Ceea ce-mi place la genul ăsta de cărți, în care guvernul controlează tot și în care cetățenii se supun orbește, este că mereu există cel puțin un personaj care este în stare să gândească singur și să-și dea seama că poate lucrurile nu sunt chiar atât de bune și perfecte cum par toți să creadă. Ador genul acela de personaje.
Nici nu știu ce aș mai putea spune în afară de faptul că această carte mi s-a părut absolut superbă. Și nu este doar o poveste de dragoste, prezintă mai multe lucruri la care eu nu prea m-am gândit înainte de asta și cred că ăsta e unul din motivele pentru care mi-a și plăcut atât de mult. Este și despre prietenie, iubire, și altele pe care nu le voi înșirui aici.
Mă opresc aici pentru că nu vreau să spun prea multe despre carte. Eu una o recomand, este o carte care chiar merită citită, iar după un asemenea final eu una de-abia aștept să citesc și volumul doi.

Comentarii