luni, 12 noiembrie 2012

Upside Down

Încă de când am văzut prima oară trailer-ul filmului mi-am zis că trebuie să merg să-l văd și chiar mă bucur că am făcut-o.
Acțiunea are loc într-un univers în care două lumi există: Lumea de Sus și Lumea de Jos. Cei de sus sunt foarte bogați și trăiesc în lux în timp ce ceilalți sunt foarte săraci. Fiecare lume are propria sa gravitație, iar dacă ceva din o lume ajunge în cealaltă nu va rezista mai mult de o oră, după care va începe să ardă. Iar oamenilor din cele două lumi le este interzis să treacă din una în celalată.
Filmul prezintă de fapt povestea lui Adam, un băiat orfan care își pierde și ultima rudă după ce intră în contact cu o fată din Lumea de Sus pentru o perioadă mai îndelungată de timp și este prins de către poliție. După 10 ani de la acest eveniment, Adam o vede pe Eden la știri și își dorește foarte mult să o revadă și reușește să găsească un mod de a ajunge în lumea ei. Așa ajunge să o reîntâlnească, doar că află că aceasta are amnezie după acel accident petrecut cu 10 ani în urmă. Dar bineînțeles că asta nu îl descurajează. Oare ea își va reaminti? Și dacă o va face, ei trăiesc în două lumi diferite, iar iubirea lor pare a fi una imposibilă.Oare în cele din urmă vor reuși să fie fericiți împreună sau legile universului se vor dovedi a fi mai puternice decât ei?
Sincer, mi-a plăcut mult filmul ăsta. A fost și amuzant și trist, a fost și despre prietenie și despre iubire și despre cât de important este să crezi în tine atunci când toate șansele sunt împotriva ta. Chiar a fost pe gustul meu.
Iar filmul ăsta m-a ajutat să mai înțeleg oarecum cum era pe vremea comunismului și care era diferența dintre el și capitalism. Mi-a explicat mama că practic Lumea de Sus erau țările capitaliste care o duceau mai bine, iar Lumea de Jos era reprezentată de țările din blocul comunist, care erau mai sărace, iar celor din blocul comunist nu le era permis să plece în alte țări. Chiar mi s-a părut interesant, iar comparația m-a ajutat să-mi mai formez o idee despre cum era atunci.
Chiar recomand filmul ăsta oricui.

2 comentarii:

  1. Foarte interesant filmul, tare aş vrea să mă duc şi eu să-l văd. Îmi paref aorte interesant, mai ales că e o metaforă asupra felului cum erau ţările capitaliste şi cele comuniste.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum, nu știu dacă asta a vrut să fie, eu bănuiesc că nu, dar asta i-a inpirat mamei mele. Oricum e foarte dragut filmul:D

    RăspundețiȘtergere