miercuri, 12 decembrie 2012

"Hoțul de umbre" de Marc Levy

Marc Levy se numără de asemenea printre autorii mei favoriți, iar cartea asta, deși este destul de diferită de altele pe care le-am citit de el, are ceva special.
În centrul romanului se află un băiat care la vârsta de doisprezece ani descoperă că poate fura umbrele altor persoane. Și nu numai atât, dar poate de asemenea să vorbească cu ele. La început, asta îl sperie și încearcă să se ferească pe cât posibil să nu mai facă schimb de umbre cu ceilalți. Însă apoi, umbra sa îi spune că abilitatea asta pe care o are o poate folosi pentru a-i ajuta pe ceilalți, iar el, copil fiind, o ascultă și chiar reușește să facă bine unor persoane.
În partea a doua a acestui roman, băiatul a devenit adult, iar umbrele au fost date uitării din cauza faptului că alte lucruri mai importante au apărut în viața lui. Dar un anume eveniment îl face să-și amintească de asta, iar apoi își mai amintește și de alte lucruri, la foarte mult timp după ce se întâmplaseră.
Deși povestea nu este atât de interesantă precum altele pe care le-am citit, cartea asta câștigă foarte multe puncte în fața mea prin mesajele pe care le transmite și prin modul în care este scrisă. Cum am spus, eu cred că această carte are ceva special. Poate este faptul că am simțit de la început că am ceva în comun cu personajul principal, sau poate faptul că citind mi-am adus aminte de copilărie și de școala generală și de alte chestii, sau poate faptul că se vorbește atât despre prietenie cât și despre iubire, în formele pe care le poate lua ea. Sau poate toate. Cert e că, această carte chiar m-a emoționat, iar la anumite pasaje mă apucase un sentiment de melancolie, deși nu aș putea spune exact de ce. Dar, de fapt, dacă stau să mă gândesc, cam ăsta ar fi sentimentul car domină în acest roman: melancolia. Și nostalgia.
Romanul acesta mie una mi-a plăcut mult, așa emoționant și plin de melancolie și uneori puțin trist așa cum a fost el. Mă bucur că am avut ocazia să îl citesc. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu