Words from books...(20)

Există oameni care nu îmbrățișează decât umbre; aceștia nu cunosc decât umbra fericirii. - William Shakespeare
Știi, lucrul de care dragostea are cea mai mare nevoie este imaginația. Trebuie ca fiecare să-l inventeze - cu toată forța imaginației sale - pe celălalt și să nu-i cedeze realității nicio palmă de teren. Ei, și atunci când cele două imaginații se întâlnesc... nu există nimic mai frumos pe lume. - Romain Gary

"Mi-a fost întotdeauna teamă de noapte, teamă de formele care se insinuau în umbrele serii, care dansau în faldurile perdelelor sau pe tapetul dormitorului. Cu timpul, s-au risipit. Dar e de-ajuns să-mi amintesc de copilărie, ca să le văd ivindu-se iar, îngrozitoare, amenințătoare.
Un proverb chinezesc spune că un om politicos nu calcă pe umbra vecinului său. În ziua când am ajuns în această nouă școală, nu-l știam. Copilăria mea era acolo, în curtea recreației. Voiam s-o alung, să devin adult, dar ea se ținea scai de pielea acestui corp prea strâmt, prea mic pentru gustul meu."

"Privindu-i, m-am întrebat ce se întâmplase: cum putuse să dispară toată dragostea asta? Și, mai ales, unde se dusese? Poate că dragostea e ca o umbră: cineva o calcă și o ia cu sine. Poate că o lumină prea mare e periculoasă pentru dragoste sau, dimpotrivă, fără lumină, umbra dragostei pălește și, până la urmă, piere."

"Mi-am dat seama că și locurile au umbrele lor. De îndată ce te apropii prea mult, amintirile dau târcoale și îți insuflă nostalgie. Nu-i ușor să pierzi un prieten. Totuși, după ce schimbasem școala, ar fi trebuit să mă obișnuiesc, însă nu, nimic nu ți-e de ajutor; de fiecare dată e la fel: o parte din tine rămâne cu acela care a plecat, e ca o suferință din dragoste, numai că îți este pricinuită de prietenie. Nu tre’ să te atașezi de ceilalți, e prea riscant."

"Părinții înaintează în vârstă doar până la un moment dat, apoi această imagine ni se întipărește în memorie. E suficient să închidem ochii și să ne gândim la ei ca să-i vedem, pentru totdeauna, așa cum erau atunci, de parcă dragostea pe care le-o purtăm a avut puterea de-a opri timpul în loc."

"Trecerea anilor e doar o părere. Momentele cele mai simple sunt ancorate pentru totdeauna în noi."

"O iubire din copilărie este sfântă, nimic nu ți-o poate smulge din inimă. Rămâne acolo, ancorată în străfundurile ființei tale. E de-ajuns ca o amintire s-o elibereze, și ea urcă la suprafață, chiar și cu aripile frânte."

"Există unele lucruri mărunte pe care le lași în urma ta, clipe de viață ancorate în colbul timpului. Poți încerca să le ignori, dar aceste mici nimicuri puse cap la cap alcătuiesc un lanț care te leagă de trecut."

"Într-o prietenie, unele lucruri nu se spun, se ghicesc."

"Ultimul sărut pe care i-l dai mamei este ca o cortină care cade pentru totdeauna peste scena copilăriei tale."

Hoțul de umbre de Marc Levy

Comentarii