miercuri, 2 ianuarie 2013

"Divergent(Divergent #1)" de Veronica Roth

Am auzit foarte mult lucruri bune despre această carte, și serie de fapt, și o am de ceva timp în format ebook, dar printre toate cărțile pe care trebuie să le citesc am uitat de ea pentru o vreme. Iar acum că am terminat-o nici nu știu ce aș putea să spun, adică are foarte multă acțiune și se întâmplă foarte multe chestii și nu am putut să nu o termin cât mai repede chiar dacă la început nu prea aveam chef de citit.
Cred că mulți știu deja despre ce este vorba și despre facțiuni și toate cele, dar în caz că e cineva care încă nu a auzit de cartea asta, sau nu știe exact despre ce este, voi face un mic rezumat. Deci, acțiunea are loc într-un viitor mai mult sau mai putin îndepărtat, unde oamenii sunt împărțiți în cinci facțiuni: Abnegație, Candoare, Erudiție, Prietenie și Neînfricare. Sper că nu am greșit vreuna din denumiri, iar dacă da nu ezitați să mă corectați. La 16 ani fiecare tânăr trece printr-un fel de examen care are rolul de a stabili cărei facțiuni aparține, iar la ceremonie are dreptul să aleagă. Și Tris trece prin acest test în urma căruia află că este Divergentă, mai exact că nu i se potrivește o singură facțiune, iar acum trebuie să aleagă. Și alege Neînfricare. Apoi trebuie să treacă de etapa inițierii pentru a deveni membru oficial al acestei facțiuni. Și ce mai inițiere. Cu siguranță nu se așteptase la așa ceva. A, da, și este avertizată după acel test să nu spună nimănui despre faptul că este Divergentă deoarece asta o pune în pericol. La început nu am înțeles de ce era așa mare lucru chestia cu a fi Divergent, dar m-am prins eu până la final. Și chiar mi-a plăcut mult ideea.
Personajele, pentru că vreau neapărat să vorbesc despre ele. Tris mie mi-a plăcut mult încă de la început. Mi s-a părut a fi o persoană puternică, chiar dacă mai avea uneori diverse îndoieli. Și mi-a plăcut că nu s-a lăsat niciodată, oricât de greu i-ar fi fost și că a continuat să lupte și să devină mai puternică. Asta și faptul că sub corpul acela mic și slab al ei se ascundea o persoană mult mai puternică decât mi-aș fi închipuit eu la început și care i-a luat prin surprindere pe foarte mulți. Four la început nu mi s-a părut foarte simpatic, adică era dur și toate cele. Dar nu-i problemă, că după ce am intrat mai adânc în poveste și am aflat mai multe despre el a început să-mi placă foarte mult. Prea mult poate. În fine. Astea ar fi personajele principale, dar mi-au mai plăcut și altele printre care: Uriah, Christina, Will și Tori. Cam ăștia ar fi preferații mei.
La final eram cu inima în gât și mă așteptam să se întâmple ceva asemănător ca în altă carte distopică pe care am citit-o, ceea ce m-ar cam fi dezamăgit, dar din fericire nu s-a întâmplat așa ceea ce m-a făcut extrem de fericită. Erau să-mi dea lacrimile la un moment dat, citiți cartea și veți afla de ce, dar per total chiar mi s-a părut a fi o carte super. Are cam de toate: acțiune, romance, suspans, umor și multe altele, dar nu-mi vin acum în minte. Am avut eu îndoielile mele, dar asta e una din acele cărți care chiar merită citite și eu chiar o recomand oricui. 

2 comentarii: