sâmbătă, 23 februarie 2013

"Ce să fac cu moștenirea?" de Kerstin Gier

Așa, să văd ce aș putea spune despre cartea asta. Sper să iasă ceva ce să aibă sens. În primul rând, țin să menționez că am terminat de citit cartea aceasta în două zile. Mi-a plăcut atât de muuult.
Deci, este vorba despre Carolin, o tânără în vârstă de douăzeci și șase de ani, care este supradotată. Mai exact, are un IQ de 158, vorbește în jur de șapte limbi, are trei licențe, cântă la mai multe instrumente și poate face calcule extrem de complicate în minte. Vă puteți închipui și singuri cam ce crede lumea în momentul în care află despre acest aspect al ei. Dar viața ei ia o turnură neplăcută și de asemenea neprevăzută atunci când soțul ei, în vârstă de cincizeci și trei de ani, moare în urma unui atac de cord. Ajunsă în acest punct, Carolin nu doar că este devastată de această veste, pentru că îl iubise extrem de mult pe soțul ei, dar se vede pusă față în față cu o moștenire de care nu avusese niciun habar până atunci. Ca și faptul că, de fapt, Karl fusese mult mai bogat decât știuse ea. Iar respectiva moștenire este vânată și de fratele decedatului, dar și de cei trei copii, dintre care fiul acestuia, Leo, fusese de asemenea iubitul lui Carolin înainte ca ea să se căsătorească cu tatăl lui.
La insistențele surorii ei, ajunge și la un terapeut, care să o ajute să își revină după tragedie, iar la un moment dat își găsește și un prieten în persoana unui farmacist foarte simpatic.
Cum am zis, mi-a plăcut mult cartea asta. Ce-i drept, nu mi s-a părut a fi la fel de amuzantă precum Mă sinucid altă dată, dar și povestea asta are propriul ei farmec, iar umorul și ironia nu lipsesc nici ele din peisaj.
Mi-a plăcut faptul că, deși totul se învârte în jurul unei tragedii, autoarea a reușit să facă din acest subiect unul destul de haios, deși nu aș fi crezut așa ceva posibil. Chiar am râs de câteva ori pe parcursul cărții, mai ales la început, datorită atitudinii pe care o avea Carolin față de cei din jur, pe care ajunsese să-i considere niște idioți. Iar răspunsurile ei la anumite întrebări mi s-au părut foarte haioase. Mi-a plăcut și de Carolin ca persoană, mai ales că, având un IQ atât de mare, și vrând să fie considerată o persoană normală atunci când era iubita lui Leo, reușește să ajungă în niște situații comice. Adică, mie așa mi s-a părut.
Și, deși cartea asta nu a fost la fel de haioasă ca Mă sinucid altă dată, mie una mi-a plăcut mai mult cartea asta decât cea menționată mai devreme. Poate pentru că mi-a plăcut mai mult personajul principal. Mi s-a părut o persoană puternică, având în vedere încurcătura în care ajunge după moartea soțului ei și a faptului că fratele lui nu știe exact unde anume ar trebui să se oprească cu insistențele. Și mi-a plăcut și de farmacistul care îi devine prieten. Chiar avea nevoie de unul, iar el a fost un personaj foarte simpatic, genul de persoană pe care te poți baza.
În orice caz, cartea asta are un farmec al ei, iar eu o recomand, pentru că e și ușor de citit, are și o poveste drăguță, personaje pe măsură și umorul care m-a atras din prima la cărțile acestei autoare.

Recenzie scrisă în cadrul campaniei vALLuntar 2; campania este inițiată de către Grupul Editorial All, cu sprijinul ROMSILVA. Dacă se strâng 15 comentarii la această recenzie, o echipă de voluntari ai editurii all vor planta un copac :) Deci chiar vă invit să comentați ^^ Cartea o puteți comanda de aici.

18 comentarii:

  1. Cartea asta m-a tentat si pe mine, insa am ales alte doua. Nu cred ca am facut rau,insa precis o voi citi si pe a ta. Chiar am nevoie de ceva usor si amuzant.

    RăspundețiȘtergere
  2. am citit si ma sinucid alta data de aceiasi autoare dar asa cum bine ai spus aceasta carte este mai amuzanta , perfecta pentru relaxare. O carte superba care ar trebui citita de toti .

    La cat mai multi copacei !

    RăspundețiȘtergere
  3. Zilele trecute am terminat si eu de citit "Ma sinucid alta data".Este o carte lejera si plina de umor si o recomand acum tuturor prietenilor. Altceva scris de Kirstin Gier insa nu am citit si chiar eram curioasa sa aflu cum sunt celelalte carti scrise de ea. Ma bucur sa aflu acum de la tine ca isi pastreaza stilul si in alte carti.Sper sa pot citi si eu cat mai curand si cartea asta scrisa de ea. Multumesc, deci pentru recenzie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. am citit cartea
    e o lectura usoara,sunt multe de comentat
    am avut impresia ca s-a pus prea mult accent pe IQ-ul personajului principal, pe trauma ei....mai mult mi-a placut "Ma sinucid altadata"
    spor la plantat copacei ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. De mult timp vreau sa citesc aceasta carte, iar recenzia ta imi dovedeste ca nu am gusturi rele :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Si mie mi-a placut mult Mostenirea. Sper ca recenzia ta va determina cat mai multi oameni sa o citeasca :P

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumoasa recenzie, chiar mi-a starnit interesul aceasta carte. O voi comanda si eu cat de curand, sper..

    RăspundețiȘtergere
  8. Aceasta recenzie mi-a starnit interesul.Chiar sunt curioasa, desi nu pot afirma ca sunt adepta acestui gen de literatura.

    RăspundețiȘtergere
  9. Și aceasta e una din cărțile din lunga mea listă de titluri pe care mi le doresc să le am și să le citesc.
    Ce nu mi-a spus nimeni, ce e cu cățelul ăla de pe coperta?!

    RăspundețiȘtergere
  10. Sorin-Lucian Berbecar E un câine împăiat pe care îl găsește Carolin printre obiectele soțului ei decedat. Are legătură cu povestea, dar e mai drăguț dacă afli singur ce e cu el decât dacă îți zic eu. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar vreau sa citesc si eu cartea, mi se pare foarte amuzanta :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Haioasa cartea dar mai haioasa Ma sinucid alta data :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Si catelul de pe coperta? :)

    Cred ca mi-ar placea sa o citesc.
    Spor la plantat copacei

    RăspundețiȘtergere
  14. Pare o carte potrivita de vacanta, daca spui ca e amuzanta si are si o intriga oarecare. O trec pe lista. Te astept sa vezi ce carte am ales eu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Am citit-o cu ceva timp in urma si mi-a parut a fi tare simpatica.

    RăspundețiȘtergere
  16. Intotdeauna mi s-a parut un paradox ca o persoana sa fie desteapta, frumoasa si bogata. Parca este prea mult! Iar dupa ce am citit ca are trei licente am adaugat-o pe lista de citit.

    RăspundețiȘtergere
  17. Întotdeauna mă amuză personajele foarte inteligente puse în situații normale. Am auzit lucruri bune despre autoare, așa că aș citi cartea.

    RăspundețiȘtergere
  18. Stiu de carte, de cand a aparut dar inca nu m-am gandit sa o cumpar.
    Imi place recenzia si o sa ma gandesc la ea pe viitor.

    RăspundețiȘtergere