vineri, 8 februarie 2013

V for Vendetta

Deci pur și simplu nu-mi pot găsi cuvintele să descriu filmul ăsta. Adică, în timp ce mă uitam la el la un moment dat nu mai reușeam să înțeleg unde vrea să ajungă, iar ăsta a fost unul din motivele pentru care am vrut neapărat să-l vad pe tot. Iar la final... uau, pur și simplu uau. A fost una din acele situații în care la sfârșitul filmului toate se leagă și înțelegi ce a vrut filmul să transmită, iar eu una am rămas plăcut surprinsă. Chiar nu mă așteptam să-mi placă chiar atât de mult. Recunosc că am sărit peste câteva scene, pentru că pur și simplu nu am putut să mă uit la ele, dar nu pentru că ar fi fost mult sânge, ci din alte motive.
Un alt lucru care mi-a plăcut la filmul ăsta a fost personajul principal și anume V. Ce pot să spun? Genial om. Apare pentru prima dată când o salvează pe Evey și are niște replici absolut geniale, pe tot parcursul filmului de altfel. Încă un lucru care mi-a plăcut la ele a fost modul efectiv în care vorbea, deși aici cred că are mai mult legătură cu vocea actorului, dar ce mai contează? Ca să nu mai zic de forța și rapiditatea de care dădea dovadă. Și calmul lui în general. Simpatic personaj, așa puțin mai ciudat cum era el.
Și Evey mi-a plăcut, și de fapt majoritatea personajelor, bine mai puțin acelea negative, deși și ele aveau farmecul lor. Iar replicile tuturor mi s-au părut foarte bine alese. Iar actorii au făcut o treabă excelentă, motiv pentru care la respectivele scene pe care le-am sărit nu m-am putut uita.
Și nu am zis nimic despre povestea filmului. Acțiunea are loc într-un viitor distopic al Americii cu toate regulile de rigoare ale acestui gen: libertate constrânsă, nu mai este permisă ieșirea din case după o anumită oră, iar orice act de nesupunere este pedepsit, chiar destul de grav uneori, depinde de situații. Iar în aceste vremuri, mai exact pe data de 5 noiembrie, nu mai țin minte anul, un misterios personaj, anume V, mascat, purtând perucă și haine negre, mânuși negre și tot tacâmul, aruncă în aer o anume statuie care avea rolul de a fi un simbol. Apoi face următorul anunț: după un an, adică 5 noiembrie a anului următor, urmează să arunce în aer o clădire care nu mai țin minte ce reprezenta, dar care era de asemenea importantă. Evey ajunge cumva fără voia ei să fie implicată în toată această harababură care o schimbă. Iar cei din guvern trebuie să afel cât mai repede cine este acest V și să-l oprească astfel încât conducerea lor și mentalitatea oamenilor să nu aibă de suferit. Mai pe scurt, pentru a nu pierde controlul.
Atât zic și faptul că filmul ăsta este absolut genial, actorii își joacă foarte bine rolurile, iar mesajul este unul care pe mine m-a emoționat. Dar pe mine mă emoționează multe chestii, dar mna. În concluzie, ăsta e un film pe care eu îl recomand.

2 comentarii:

  1. De cand tot vreau sa vad filmul asta si nu reusesc. Trebuie sa imi fac cumva timp..

    RăspundețiȘtergere
  2. Exceptional film....Magistral jocul actoricesc..iar protagonistul este colosal:"You can call me "V"...."
    Superb!

    RăspundețiȘtergere