"Magazinul de sinucideri" de Jean Teule

Deci o să încep cu faptul că nu mă așteptam să-mi placă cartea asta atât de mult, sau să râd mai tot timpul în timp ce o citeam. De fapt, am avut foarte multe sentimente în timp ce o citeam, iar la final chiar m-am bucurat că mi-am cumpărat-o, asta deși la început nu eram convinsă că merită. Cred că a avut legătură și cu faptul că mi-a amintit pe ici pe colo de Familia Adams la care mă uitam tot timpul când eram mai mică.
Acțiunea are loc într-un viitor destul de îndepărtat, într-un oraș în care cei mai mulți oameni nu mai suportă viața și decid să se sinucidă. Iar în acel oraș, special pentru acești oameni, există Magazinul de sinucideri, a căror proprietari sunt membrii familiei Tuvache. Acest magazin nu numai că are ca scop să-i ajute pe oameni să găsească un mod de a se sinucide și le vinde și resursele necesare, dar de asemenea respectivii sunt ajutați să găsească modul de sinucidere care se potrivește cel mai bine cu persoana lor. Ca să nu mai zic că au de ales între numeroase variante.  Cel care va da peste cap întreaga viață a acestei familii va fi mezinul, anume Alan. De ce? El este permanent vesel, are mereu un zâmbet pe buze, vede viața în roz, asta spre deosebire de părinții și frații lui, pentru care singurul motiv pentru care nu se sinucid este acel magazin.
Pentru mine asta e una din acele cărți pe care le-am citit cu multă plăcere, m-a distrat într-un moment în care chiar aveam nevoie și de fiecare dată când mă gândesc la replici sau la multele situații amuzante din carte mă bufnește râsul. E o carte care se citește repede, e ușoară, iar dacă nu vă deranjează umorul negru eu v-o recomand.
Un alt motiv pentru care mi-a plăcut cartea asta este Alan și modul lui de a vedea lumea. Băiețelul reușește mereu să găsească partea bună în orice fel de situație, oricât de neagră ar putea ea apărea în ochii oricui altcuiva. Mi-a plăcut optimismul lui, care nu l-a părăsit niciodată.
Deci dacă vreți ceva ușor de citit, amuzant, dar care reușește să transmită și un mesaj, eu vă recomand cartea aceasta.

Recenzie scrisă în cadrul campaniei vALLuntar 2; campania este inițiată de către Grupul Editorial All, cu sprijinul ROMSILVA. Dacă se strâng 15 comentarii la această recenzie, o echipă de voluntari ai editurii all vor planta un copac :) Deci chiar vă invit să comentați ^^ Cartea o puteți comanda de aici.

Comentarii

  1. Umorul negru chiar imi place, daca zici ca ai ras tot timpul inseamna ca e deosebita. O trec pe lista mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi se pare foarte interesanta ideea, si daca spui ca e un roman amuzant, atunci abia astept sa-l citesc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Editura ALL scoate niste carti foarte bune. Abia astept sa o citesc si pe acesta :) Comparatia cu familia Adams m-a facut cu adevarat curioasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Suna tare amuzant. Imi aduce aminte de cartea lui Martin Page, O perfecta zi perfecta, cand eroul cartii incearca toata ziua in diverse moduri sa se sinucida, esuand de fiecare data in mod sublim.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma intriga antiteza creata intre titlu si faptul ca tu spui ca ai ras... banuiesc ca e o carte chiar buna care ar merita cumparata

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place umorul negru:)
    Felicitari pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am împrumutat şi eu cartea de la o colegă pentru a o citi, a cumpărat-o de la Librex la sfatul meu.
    Oricum povestea e destul de interesantă şi surprinzătoare din ce am observat din recenzia ta. Îmi place că e un băieţel care vede partea bună în toate, deşi având în vedere mediul ... nu pea ai avea ce să vezi :))

    RăspundețiȘtergere
  8. N-am citit cartea, inca, dar imi doresc pentru ca pare foarte draguta, chiar daca subiectul tratat nu e foarte pozitiv.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu