"Requiem" de Lauren Oliver

Ăh... cu ce să încep? Păi, în primul și în primul rând, nu pot să cred că seria asta chiar s-a terminat. Mi-a plăcut atât de mult, încât nu pot să cred că nu mai urmează niciun volum. Atâta am așteptat să citesc cartea asta, iar acum parcă îmi pare rău că deja s-a terminat. Dar să revin totuși.
Cei care au citit primele două volume știu ce s-a întâmplat cu Alex și tot restul. Așa, Alex. În cartea asta mă așteptam să fie mai prezent și, deși nu a fost exact ce așteptam eu, nu pot spune că nu mi-a plăcut. Alex e unul din personajele mele favorite din seria asta.
Povestea este spusă de data asta din perspectiva Lenei, dar și a Hanei, iar asta mi s-a părut foarte interesant. Mi-au plăcut destul de mult capitolele din perspectiva Hanei. Am aflat mai multe despre ce s-a întâmplat după finalul cărții Delirium, iar asta chiar e un plus din partea mea pentru că eram chiar curioasă în legătură cu asta. Și mi s-a confirmat o suspiciune pe care o aveam după ce am citit nuvela Hana, care prezintă anumite întâmplări din Delirium din perspectiva Hanei. După ce am citit nuvela aceea nu mi-a mai plăcut de ea la fel de mult, dar după ce am citit această cartea, mi-am schimbat complet părerea despre ea, în sensul bun.
Dar nici capitolele din perspectiva Lenei nu pot spune că nu mi-au plăcut. Nu a fost exact ce mă așteptam, iar la un moment dat chiar nu-mi puteam închipui ce anume se va întâmpla mai departe. Și citeam încontinuu pentru a afla. Iar nu doar o dată s-a întâmplat ceva care să mă ia complet prin surprindere.
Iar la final... mai că nu mi-au dat lacrimile. Nu a fost un final în care totul să fie complet lămurit, din toate punctele de vedere, dar mie una mi-a plăcut. E un sfârșit care te lasă să-ți închipui singur ce anume s-ar putea întâmpla în continuare, iar ultimele fraze chiar mi-au ajuns până la inimă. Nu multe cărți m-au făcut să mă simt așa.
Acum pot spune cu siguranță că asta e seria mea distopică favorită din cele trei pe care le-am citit, deși o serie încă nu este terminată. Dar nu cred că o va depăși pe Delirium. Mi-a plăcut tot la seria asta, de la început până la final și mai mereu eram cu sufletul la gură și nu știam la ce să mă aștept. Și, pentru că tot am terminat de citit trilogia, pot spune că primul volum este de departe favoritul meu din cele trei.
Ca o concluzie, vă recomand să citiți trilogia pentru că din punctul meu de vedere chiar merită.

Comentarii