luni, 15 aprilie 2013

"Bărbați și alte catastrofe" de Kerstin Gier

Asta este cea de-a treia carte a acestei autoare pe care o citesc și trebuie să spun că am o părere foarte bună despre ea și că voi continua să citesc cărți de-ale ei. M-a surprins plăcut în mai multe situații. Știu că Kerstin Gier a scris trilogia Culorile dragostei, am auzit de ea de ceva timp, dar am tot evitat să mă apuc de ea din diverse motive. Acum aș fi destul de curioasă să o citesc, mai ales că genul trilogiei e diferit față de cărțile pe care le-am citit până acum scrise de ea.
În această carte facem cunoștință cu Judith, o tânără de 26 de ani, studentă la germanistică care este împreună cu Hoger de cinci ani. Iar Holger nu este tipul acela de bărbat minunat sau măcar ok, nu, el o cam ignoră, nu se poate spune că mai sunt chiar apropiați, iar, cum e și firesc, în cele din urmă se despart. Iar Judith, după ce își revine din tristețe, începe să se gândească că ar fi timpul să întâlnească și alți bărbați. Ceea ce și face. Doar că nu prea are noroc la acest capitol, dând peste tot felul de ciudați.
Și nici prietenele ei cele mai apropiate nu se poate spune că stau mai bine decât ea. Bille se chinuie să-i atragă atenția unuia din vecinii imobilului în care tocmai s-a mutat, Susanna s-a căsătorit cu unul care să spun doar că nu e minunea de pe lume, și nici Katja nu se înțelege minunat cu prietenul ei.
Atunci când am început cartea asta, am sperat să fie ceva ușor de citit, amuzant, dar să nu fie cumva exagerat în vreun fel. Iar acum că am terminat, pot spune că exact așa a și fost. Povestea mi s-a părut credibilă, personajul principal mi-a fost foarte simpatic încă de la început, ca și prietenele, fratele, sora și alte rude cu care e mai apropiată.
Au fost multe momente amuzante, multe replici care m-au făcut să zâmbesc, iar la un moment dat chiar râdeam de-a binelea. Nu mă așteptam să râd într-adevăr. Îmi place stilul în care scrie Kertin Gier, e ușor de citit și de urmărit firul poveștii, nu sunt folosite cuvinte grele(în cartea asta sunt câteva într-un anumit context destul de amuzant, dar acelea sunt explicate la subsolul paginii), iar eu de personaje m-am atașat destul de repede. Chiar a fost ceea ce aveam eu nevoie atunci când am început-o.
Eu recomand această carte, e relaxantă și amuzantă și cred că multor persoane le va plăcea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu