sâmbătă, 6 aprilie 2013

"Și dacă aș mai trăi o dată" de Marc Levy

Marc Levy a ajuns să fie unul din autorii mei preferați, acei autori a căror cărți o să le vreau chiar dacă habar nu am despre ce este vorba în ele. Dintre toate cărțile lui pe care le-am citit până acum niciuna nu m-a dezamăgit, iar cea de față nu face excepție de la regula asta.
Personajul principal al acestui roman, Andrew Stilman, pare să aibă o viață aproape perfectă: este un jurnalist cunoscut și apreciat al ziarului New York Times, este apreciat de către șefa lui, iar de curând și-a reîntâlnit marea iubire din anii studenției cu care se și căsătorește. Viașa lui este dată însă peste cap atunci când, în dimineața zilei de 9 iulie, în timp ce făcea jogging, este înjunghiat în spate de către o persoană pe care nu reușește să o vadă. În acel moment este convins că va muri. Dar atunci când se trezește, își dă seama că data este aceea de 9 mai. Realizează atunci că a făcut un salt în timp, oricât de ciudată i se pare la început ideea asta. Iar acum este decis să afle cine anume ar dori să-l omoare și să încerce să oprească acest lucru din a se întâmpla. Dar pentru asta trebuie să se grăbească, pentru că timpul pe care îl are la dispoziție este limitat.
Cartea asta este diferită față de celelalte romane ale lui Marc Levy pe care le-am citit până acum. Este, în același timp, un roman de dragoste, unul polițist, dar și thriller. Trebuie să spun că această combinație chiar mi s-a părut interesantă și mi s-a părut că autorul a reușit să combine aceste trei stiluri destul de bine.
De asemenea, în acest roman sunt prezentate și poveștile altor personaje, printre care și victimele regimului totalitar din Argentina, ca și niște întâmplări nu foarte plăcute din China. Iar poveștile astea m-au făcut să realizez niște lucruri la care nu mă gândisem până atunci. Mi-am dat seama cât de mult sunt în stare anumiți oameni să îndure de dragul de a proteja persoanele la care țin, sau cât de puternici sunt alții pentru a putea face dreptate, chiar și știind că asta le va schimba complet viețile.
Romanul mi s-a părut că are o undă de tristețe pe tot parcursul lui, dar cu toate astea, din când în când mai este introdus și câte un dialog sau o replică care să mai destindă atmosfera, iar ăsta pentru mine este un plus, mai ales că eu prefer să evit cărțile triste.
Iar finalul m-a luat complet prin surprindere. Nu a fost deloc ceea ce mă așteptam eu să fie, și mă așteptasem la multe lucruri. Îmi place când o poveste mă surprinde, când nu este previzibilă, iar asta este una dintre acele cărți. Finalul chiar m-a pus pe gânduri.
Ca o concluzie, mie mi-a plăcut, iar dacă sunteți fan a cărților lui Levy, atunci v-o recomand. Și, chiar dacă nu ați mai citit nimic de acest autor până acum, eu tot v-aș recomanda această carte. 

Un comentariu:

  1. Si eu il ador pe Marc Levy,imi plac la nebunie romanele lui!:) Pe asta inca nu l-am bifat,dar trebuie neaparat;)

    RăspundețiȘtergere