Cărți electronice în România...

Vă spun de la început că ăsta e un articol în care mă voi plânge, pentru că mi s-a întâmplat o chestie care m-a enervat foarte tare și trebuie să mă descarc și eu cumva. Deci, dacă nu vă interesează ceea ce am de zis mai departe, mai bine închideți pagina acum.
Deci, mă uitam și eu la cărțile electronice de pe Elefant.ro și comparam prețurile cu cele ale acelorași cărți, dar în format tipărit. Și am ajuns la concluzia că sunt mai ieftine și că ar merita, deci m-am gândit să-mi iau și eu o carte în format electronic și anume O zi de David Nicholls, că tot îmi doream să o citesc de ceva timp, deci mi-am zis de ce nu? Bun, dăm noi adăugare în coș, completăm pe acolo datele necesare pentru a cumpăra cartea și de a plăti prin folosirea unui card până terminăm și cu asta, apoi după ce îmi verific mail-ul văd că am primit de la ei un link pentru download. Buuun. Dăm noi click, dar fișierul pe care mi-l descărca în calculator era cu extensia .acsm, de care eu nu am auzit în viața mea până acum. După câteva încercări și panică și nervi, că ce are de nu merge, îmi dau și eu seama că ar trebui să caut informații pe site-ul lor, că doar trebuie să aibe ceva tutoriale pentru a-i ajuta pe cei care fac asta pentru prima dată, nu? Bun, găsesc eu acolo că pentru a putea deschide respectiva carte trebuie să instalez în laptop Adobe digital editions și să-mi fac și cont pe nu știu ce site, că doar cărțile comercializate de ei în format electronic sunt protejate împotriva piratării. Fac eu și asta și într-un final găsesc și cartea în calculator și o deschid cu respectivul program. Toate bune și frumoase, iar eu veselă că i-am dat de capăt mă decid să îl transfer pe kindle-ul meu, că doar de aceea l-am cumpărat. Îl transfer eu, dar când vreau să-l deschid pe kindle primesc mesaj că formatul nu e compatibil. Formatul fiind pdf, iar ăsta nu ar fi primul pdf pe care îl pun pe kindle, de altfel restul merg foarte bine. Și dă-i și enervează-te din nou, că ce are de nu merge. Încerc eu să-l convertesc în format mobi, dar nici așa nu vrea să meargă. Dă-i cu alți nervi, că doar eu nu sunt o persoană cu foarte multă răbdare. Trecând peste, mă duc din nou pe site-ul lor să văd cum pot să-l transfer pe kindle astfel încât să meargă. Am găsit niște instrucțiuni, dar mie tot nu îmi mergea. Iar după îndelungi căutări aflu și eu că acele minunate cărți în format electronic pe care le distribuie cei de pe Elefant.ro sunt protejate cu Adobe DRM și, din cauza asta, nu pot fi citite pe dispozitivul Amazon Kindle. Dar în schimb pot fi citite pe orice alt tip de e-reader! 
.............
Reacția mea după ce am citit asta a fost ceva de genul: Are you fucking kidding me?!!!!! 
Adică, nu serios, Amazon e cel care a inventat practic e-readerul, iar restul doar au copiat după, iar al lor este singurul cu care programul ăla afurisit nu e compatibil... Pe bune, zău pe bune?! O altă chestie: din moment ce tot comercializezi asemenea cărți, de ce să nu fie compatibile cu orice tip de e-reader? Poate că e doar părerea mea, dar nu așa ar fi logic? Asta ca să nu mai zic că instrucțiunile lor se află în subsolul paginii de internet.
În fine, tot îi voi da eu de capăt cumva chestiei ăsteia cu compatibilitatea, iar dacă nu tot voi citi cartea asta chiar și dacă va trebui să o fac de pe laptop. Din moment ce tot am plătit-o aș putea să o și citesc, mai ales că o vreau de atâta timp. Dar zău dacă mai cumpăr vreodată ceva de pe site-ul lor. Și nu doar din cauza asta, ci și pentru ca la un moment dat am cumpărat un set de cărți scrise de Agatha Christie pe care nu le-am mai primit.
Mulțumesc celor care au avut suficientă răbdare și chef să citească ceea ce am scris eu mai sus. 

Comentarii

  1. Am patit la fel :| Bine-nteles ca m-am enervat intr-un hal... Imi pare foarte rau pentru tine :( Daca vrei, iti pot trimite eu cartea, dar in engleza...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc :) Am reușit până la urmă să scot protecția aia DRM, după câteva ore și vreo 5 programe instalate :)) Acum merge :D

      Ștergere
  2. OMG, cat de nasol o.O am mai auzit eu ca Elefant nu'i chiar asa cum spune lumea :)) offf, ce ti'e si cu chestiile astea -.- daca iei ebookuri de pe internet se numeste piratare, daca le iei de pe siteuri avizate dai peste alte probleme :)) doamne, doamne -_-

    eh, cel putin, ma bucur ca ai reusit sa'i dai de cap :*:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, exact. Toți spun că să le iei piratate de pe internet nu e bine, că mai bine le plătești și le deții în mod legal, dar zău că e mai simplu să le iei de pe internet gratis decât să te chinui să le iei în mod legal și după să dai peste tot felul de alte probleme :|

      Și eu mă bucur :D M-am chinuit un timp, dar cel puțin acum pot să o citesc și nu am dat banii degeaba :))

      Ștergere
  3. Netgalley are cartile tot in formatul acela. Dar la ei exista posibilitatea sa iti trimiti cartea direct de pe site, pe Kindle-ul tau si merge sa o citesti acolo.. Poate ca au si cei de la Elefant optiunea ascunsa pe undeva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate, dar eu nu am observat vreo astfel de opțiune atunci când căutam pe site. O să mă uit de curiozitate să văd dacă există sau nu.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu