"Eragon(Inheritance #1)" de Christopher Paolini

Asta e, conform memoriei mele, ce-a de-a doua cartea pe care am recitit-o în toată viața mea. Prima dată când am citit-o a fost atunci când a apărut la noi, și cred că eram prin clasa a cincea, dacă țin bine minte. A trecut destul de mult de atunci... opt ani. Ideea e că aș vrea să termin de citit seria asta, cum ultimul volum a apărut anul trecut, dar nu-mi mai amintesc mai nimic din celelalte cărți, deci m-am decis să o iau de la început.
Personajul principal al acestei cărți este Eragon, fiul unui fermier care locuiește într-un sat numit Carvahal. Într-o zi, în timp ce se afla la vânătoare, găsește în pădure ceea ce pare a fi o piatră destul de prețioasă și se gândește că vânzând-o va reuși să facă rost de suficienți bani pentru ca el și familia lui, care erau destul de săraci, să treacă cu bine prin iarna care se apropia. Nu mică îi este uimirea atunci când află că acea piatră este de fapt un ou de dragon. Și află asta exact în momentul în care respectivul dragon se hotărăște să iasă la iveală. Iar apoi află că tocmai a devenit un Cavaler, primul în foarte mulți ani. Iar asta îl pune de asemenea în pericol, cum regele nu vrea Cavaleri plimbându-se prin regatul lui, decât dacă sunt sub comanda sa.
Practic, cartea urmărește aventurile și necazurile pe care trebuie Eragon să le înfrunte o dată cu descoperirea faptului că, fără voia sa, a devenit un Cavaler al Dragonilor. Nu zic mai multe, pentru că nu aș vrea s dezvălui lucruri foarte importante din poveste.
Recitind cartea mi-am dat seama că atunci când am citit-o prima dată nu am fost foarte atentă la anumite detalii, care acum chiar mi-au atras atenția. Unul din aceste lucruri este Brom, despre care nu mai țineam minte mare lucru, și care mi s-a părut un personaj foarte interesant și înțelept. Mi-a plăcut foarte mult de el. El e de altfel un personaj destul de important pentru poveste.
Un alt lucru care mi-a plăcut, care a fost favoritul meu din toată cartea de altfel, a fost modul în care a fost descrisă magia și modul în care putea fi folosită, ca și limitările pe care le are. Iar din această cauză personajul meu preferat este Angela, vrăjitoarea, sau ceva pe aproape, ca și pisica ei, Solembum. Îmi place orice conține magie, deci e clar că și această carte mi-a plăcut.
Anumite chestii, cum ar fi unele întorsături de situație, mi le aminteam încă, pe când altele m-au luat prin surprindere. Per total, a fost o carte destul de plină de acțiune, deși anumite descrieri m-au cam plictisit, cum eu nu sunt nici fan al descrierilor prea ample, ca să zic așa, dar în cele din urmă chiar mi-a plăcut, poate nu chiar la fel de mult pe cât țineam minte, dar vreau să continui seria și sper să o și termin. 

Comentarii

  1. Pare interesanta cartea si tot am auzit mai mereu de ea. Sper sa pun si eu mana pe ea in viitor. Nu cred ca am citit nimic cu dragoni, si Eragon suna a fi o lectura interesanta. Nici eu nu prea am obiceiul sa recitesc carti. Decat pe cele favorite, si de obicei inainte sa apara urmatorul volum din serie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este o carte interesantă și plină de acțiune.

      Ștergere
  2. Si mie mi-a placut enorm de mult! Ai citit volumul patru?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu încă. Trebuie să recitesc și celelalte volume pentru că nu îmi mai amintesc mai nimic din ce se întâmplă în ele.

      Ștergere
    2. Asa am patit si eu. Dau fuga la librarie cum termin cu examenul, sunt prima acolo care desface cutia, ma duc acasa si... imi dau seama ca nu am nici cea mai vaga idee despre cele 3 volume. Si dai cu recititul! Abia astept sa citesti "Mostenirea". E un volum superb :)

      Ștergere
    3. Am tot auzit că "Moștenirea" ea cea mai bună carte din toată seria și cineva m-a tot făcut curioasă în legătură cu finalul, deci trebuie neapărat să termin seria, de preferat anul ăsta, pentru că la câți ani am așteptat să fie completă, și la cât am urmărit volumele și data când vor apărea, mi-ar părea și rău să nu o termin.

      Ștergere
  3. Am citit și eu primul volum ...Atunci când a apărut ....Numai că nu știu cum se face, nu am mai apucat să citesc și restul celor 3 volume ....Am înțeles că sunt la fel de bune.

    Plus, o nominalizare de la mine

    http://sutzu-miri.blogspot.ro/2013/05/versatile-blogger-award.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai țin minte cum mi s-a părut volumul 3 atunci când l-am citit, dar știu că al doilea mi-a plăcut mult, le voi reciti oricum.

      Mulțumesc pentru nominalizare :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu