După primul an de facultate

Pentru că ieri am dat ultimul examen, trebuia să fac o astfel de postare. Că doar am avut destule emoții legate de facultate după ce mi-am revenit din fericirea imensă de atunci când am aflat că am intrat la facultatea unde doream să ajung. Și doar o singură dată termin primul an de facultate, nu?

Și acum îmi amintesc prima zi, adică cea cu deschiderea și toate discursurile profesorilor și a diverșilor studenți ai facultății și câte emoții aveam, pentru că asta e o cu totul altă etapă a vieții mele. Și îmi amintesc și cum după acele discursuri eu și încă câteva colege din liceu căutam clădirea facultății, pentru că na, ASE-ul are multe clădiri. Și după, cum ne chinuiam să vedem și noi ce cursuri aveam următoarea zi, că normal că toți erau la avizier scriindu-și orarul.
Apoi a urmat evident prima zi, cu adevărat, și nu am putut să nu mă întreb încontinuu cum vor fi profesorii, cum va fi cu învățatul, pentru că știam că nu mai e la fel cu învățatul în liceu, și asta ne-au zis-o și profesorii, că trebuie să învățăm cum să învățăm și tot felul de alte chestii. 
Mi-a luat ceva să mă obișnuiesc, pentru că tot ne plimbam între două clădiri, iar pe semestrul doi au fost mai multe, dar atunci nu mă mai deranja, și apoi recunosc că m-a derutat un timp ideea de curs și seminar, nu prea pricepeam eu ce e cu ele, mai ales că anumiți profesori îi aveam și la curs și la seminar. It was pretty confusing for me. 
Anyway, în cele din urmă toți se obișnuiesc cu noul stil, deci când am început semestrul doi, deja mă cam prinsesem cum stau lucrurile. Singura chestie aici a fost că ni s-au schimbat toate materiile(în afară de cele două limbi străine, anume engleza și franceza) și în afara unui singur profesor, și eu au fost schimbați. Iar pe la jumătatea semestrului deja îmi lipseau unii de pe primul semestru. But life goes on.
Un alt motiv de panică pentru mine a fost sesiunea, pentru că habar nu aveam cu ce se mănâncă, plus că toată lumea spunea că prima sesiune e cea mai grea, și suna așa de abstract în capul meu pe atunci. Și evident că nu voiam să pic, că asta însemna restanță și știam și eu că ar fi urmat să-l dau din nou. Iar eu chiar nu-mi doream asta. În cele din urmă pot spune că nu a fost chiar atât de groaznic pe cât mă așteptam, deși a doua sesiune m-a obosit destul de mult. Cred că dacă mai aveam încă un examen cedam nervos. :))
Ce ar mai fi? A, da, colegii, cum aș putea să uit. Pentru că eu nu am nimerit în grupă cu nimeni cunoscut, adică din liceu, deși mai sunt vreo trei colege la aceeași facultate. În cele din urmă, îmi place grupa în care am nimerit, nu îmi plac toți, dar se putea și mai rău. Plus că nu toți eram de aceeași vârstă, iar unii nu erau români, plus unii studenți veniți cu programul Erasmus care mai veneau pe la diverse cursuri și seminarii. Mi s-a părut foarte interesant să discut cu studenți străini, mai ales că mie îmi și place să pun întrebări. Cred că ăsta a fost unul din lucrurile care mi-au plăcut cel mai mult la facultatea asta: diversitatea studenților. A, și că tot povestesc de colegi, în semestrul doi au făcut o chestie care mi s-a părut foarte drăguță: au găsit un pui de câine, avea cinci zile sărăcuțul, l-au dus la veterinar, au avut grijă de el și l-au hrănit cu o siringă cu lapte, iar în două ore i-au găsit și stăpân. How awsome is that? 

Mai am încă trei note pe care nu le știu, dar sunt convinsă că am trecut examenele alea, deci oficial sunt în vacanță. De când tot aștept momentul... :D Mă simt atât de liberă acum.
Acum când stau și mă gândesc la toate astea, mi se pare că a trecut destul de repede anul ăsta. 

Comentarii

  1. Văd că ai trecut cu bine de primul an de facultate. Nu a fost chiar aşa de înfricoşător precum spun toţi că e, nu? :))
    Aşa ziceam şi eu, încă o săptămână de şcoală şi cedam nervos :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar nu a fost înfricoșător, trebuie doar să te obișnuiești cu stilul și după e simplu :)

      Ștergere
  2. Cunosc senzatia de eliberare dupa sesiune!:) Bucura-te si odihneste-te!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. abia astept sa vad cum e cu facultatea :)) mai intai sa trec de admitere! :3 nici eu nu inteleg diferenta dintre seminar si curs o.O

    apropo, scuze ca intreb, dar esti din bucuresti? :D

    vacanta placuta!! si felicitari ptr reusita primului an de facultate!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să te prinzi după un timp, așa am pățit eu.

      Da, sunt din București. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu