vineri, 28 iunie 2013

"Mathias(Ultima vrăjitoare din Transilvania #2)" de Anna Vary

Aștept volumul ăsta de când l-am citit pe primul, anul trecut. Și când am văzut că a apărut în sfârșit, am știut că trebuie să mi-l cumpăr.
După cele întâmplate în V. în acea vară, Alexandra, întoarsă la București, încearcă să uite despre sat și toată acea aventură și să se întoarcă la viața ei obișnuită. Dar atunci când Mathias apare brusc la ușa ei, și, pe deasupra, arătând cu zece ani mai tânăr, Alexandra își dă seama că povestea încă nu s-a terminat.
Atât zic despre poveste, pentru că mi se pare că rezumatul de pe spatele cărții spune mult prea multe.
Cred că volumul ăsta mi-a plăcut mai mult decât primul, cu toate că la un moment dat, în timp ce citeam, am fost convinsă că nu va fi așa. Și, totuși, până la finalul cărții, mi-am schimbat părerea.
A fost un anume moment care m-a deranjat în timp ce citeam, dar toate celelalte lucruri care s-au întâmplat au făcut ca acel lucru să poată fi trecut cu vederea, pentru mine, cel puțin.
Mi-a plăcut că în volumul ăsta am aflat mai multe despre Aneke, Lorena, Mathias și chiar și Nori. După finalul primului volum, chiar îmi doream să aflu mai multe detalii despre aceste personaje misterioase, iar, din punctul ăsta de vedere, această carte nu m-a dezamăgit absolut deloc.
Alt lucru care mi-a plăcut a fost faptul că, la fel ca în primul volum, a existat mereu o aură de mister asupra tuturor lucrurilor care se întâmplau, iar pe parcurs au fost și explicate unele dintre ele.
Apoi ar mai fi personajele. Alexandra, așa cum era de așteptat, nu a fost exact aceeași cu cea din primul volum. Ceea ce era și normal având în vedere toate lucrurile prin care a trecut. Cu toate astea, încă mi-a plăcut de ea. Tind să cred că rolul ei în toată povestea este acela de a povesti întâmplările care se petrec, deși are și un mic rol în această carte, dar lucrurile se pot întotdeauna schimba în următorul volum. Vom vedea. Aneke m-a fascinat încă de la început, și a continuat să mă fascineze pe tot parcursul acestui volum. Am aflat mai multe lucruri despre ea și, deși nu toate plăcute, este în continuare personajul meu favorit din această trilogie. Povestea lui Nori mi s-a părut interesantă, dar aștept să văd ce se va întâmpla cu ea în continuare înainte de a-mi forma o părere completă despre ea. Cât despre Lorena și Mathias, ei mi-au plăcut în continuare, chiar mai mult aici, cu noile informații aflate despre ei, decât în primul volum.
Ceea ce mă atrage pe mine de fapt la seria asta de cărți nu este neapărat faptul că ea conține, în cele din urmă, vrăjitoare, cu toate că a avut și asta un rol important, ci faptul că este un fantasy diferit față de cele citite de mine până acum. Nu urmează același tipar ale tuturor acelor cărți fantasy, traduse la noi din străinătate, este cumva unic, dacă pot să zic așa. Mi se pare a fi cu totul altceva.
Îmi place modul în care a evoluat povestea aceasta și chiar aștept cu nerăbdare următorul volum, pentru a afla cum anume se va sfârși întreaga aventură. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu