"Adorkable" de Sarra Manning

Chestia cu această carte e cam așa: atunci când am început să o citesc chiar mi-a plăcut, cu toate că mi-au câteva capitole pentru a mă obișnui cu personajele. Chiar părea genul de carte care ar fi urmat să-mi placă foarte mult. Povestea e spusă din perspectiva celor două personaje principale: Jeane și Michael. Jeane își petrece mare timp scriind pe blog, stând pe twitter, facebook, si alte astfel de siteuri, are o mică afacere și locuiește de una singură la cei șaptesprezece ani ai ei, și se descurcă, nu minunat, aș zice eu, dar se descurcă. Și mai are și propriul ei stil de a se îmbrăca, și nu-i pasă de ce cred ceilalți despre ea. Michael, pe de altă parte, este cam opusul ei. Este un elev foarte bun, destul de popular la școală și se înțelege cu mai toată lumea. Mai puțin cu Jeane, bineînțeles. Și, ceea ce este evident, ei doi urmează să se placă unul pe celălalt. Genul ăsta de chestie eram convinsă că o să-mi placă. Și pentru un timp chiar așa a și fost. Mi-a plăcut de Jeane pentru că e genul de persoană sigură pe ea, căreia nu-i e frică să spună exact ce gândește și care e în stare să se apere singură. E drept că îi îndepărtează special pe cei din jur, dar asta nu m-a deranjat, pentru că așa era ea. Mi-a plăcut și de Michael, mi s-a părut un tip ok, chiar amuzant uneori. Iar ei doi chiar erau drăguți împreună. Plus că au fost multe situații amuzante, și cui nu-i plac astfel de situații?
Chestia care m-a făcut să renunț la ea, iar ăsta va fi un spoiler, a fost faptul că, pe la jumătatea cărții, ăștia doi se decid să facă sex. Și nu, nu am nimic cu sexul în general, dar nu cred că voi fi niciodată de acord cu ideea unor adolescenți de șaptesprezece ani făcând sex. Asta e o chestie a mea, dar știu că sunt alții care nu au nicio problemă cu asta. Pur și simplu așa sunt eu. Plus că am mai citit câteva pagini după asta și nu mi-a plăcut continuarea.
În cărți mai întâlnesc chestii, ca acesta, care nu îmi plac, iar după pur și simplu nu mai reușesc să găsesc vreo motivație pentru a citi respectiva carte. Nu pot să spun că, din cauza asta, nu mi-a plăcut cartea, pentru că ceea ce am citit din ea, până în acel punct, chiar mi-a plăcut, doar că pur și simplu nu-mi mai doresc să o continui. 

Comentarii