vineri, 12 iulie 2013

"Arthur și piatra magică" de Kevin Crossley-Holland

Atunci când am cumpărat cartea asta, nu mai auzisem nimic despre ea, dar am citit pe spate că este despre regele Arthur, plus că era și Merlin pe acolo, deci am zis să încerc. De mult mi-am propus să citesc ceva legat de legenda regelui Arthur, dar niciodată nu am făcut-o, până acum.
Deci, povestea este spusă din perspectiva lui Arthur de Coldicot, un băiat de treisprezece ani, al cărui vis este acela de a deveni scutier și mai apoi cavaler. Și speră din tot sufletul ca tatăl lui să decidă că poate deveni cândva cavaler. Apoi, într-o zi, Merlin, care este prieten cu Arhtur, îi dă acestuia o piatră magică. Iar de aici poveste urmărește doi băieți pe nume Arthur: cel care spune povestea, și cel pe care acesta îl urmărește cu ajutorul acelei pietrei magice.
La început povestea mi s-a părut puțin cam greu de urmărit, dar după ce m-am obișnuit cu vocea lui Arthur chiar a început să-mi placă. Este practic o poveste despre un băiat care crește și învață o mulțime de lucruri despre el și despre viață, un băiat curios, bun, și care își dorește în permanență să-i ajute pe cei din jurul lui atât cât poate. De fapt, cred că datorită acestor lucruri a ajuns să-mi placă povestea aceasta. Și tot Arthur ar fi și motivul pentru care am continuat să citesc chiar și atunci când chiar nu mai înțelegeam încotro se îndreaptă întreaga poveste. Ei bine, nici acum nu mi-a foarte clar, dar povestea în sine e chiar drăguță și sunt curioasă să văd ce anume i se va mai întâmpla lui Arthur și acelui Arthur pe care îl vede prin intermediul pietrei. Pentru că, așa cum se poate vedea și pe copertă, acesta este primul volum al unei trilogii.
A, da, până nu uit, trebuie să spun câteva cuvinte și despre Merlin, că doar na, dacă nu era și el în carte nu cred că mi s-ar mai fi părut la fel de interesantă. Și nu doar pentru că Merlin este vrăjitorul, ci pentru că are un rol destul de important aici, cel puțin în lumea pe care Arthur o vede în acea piatră magică. Pentru că eu am o mare slăbiciune pentru tot ce conține magie, e normal să îmi placă Merlin, dar mai sunt și alte motive, în afară de acela. El este, într-un fel, un profesor pentru Arthur. Îl ascultă, îl lasă să-i pună tot felul de întrebări, la unele răspunzând, iar la altele încurajându-l să găsească singur un răspuns. Și asta eu cred că îl ajută pe Arthur să crească și să înțeleagă anumite lucruri. E adevărat că uneori nu înțelegeam ce tot spune Merlin și aveam impresia că de fapt nu spune nimic, dar pe parcurs am început să pricep de ce vorbește în modul în care o face.
În orice caz, în cele din urmă chiar mi-a plăcut cartea asta și sper să reușesc să le citesc și pe celelalte două la un moment dat, pentru a vedea ce i se va mai întâmpla lui Arthur.

2 comentarii:

  1. Si eu am primele doua carti in biblioteca si sper sa le citesc vara aceasta. Cu recenzia asta, o sa incerc sa o fac mult mai repede :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să-ți placă :D Eu trebuie să fac rost de următoarele două volume și sper ca asta să se întâmple curând.

      Ștergere