luni, 8 iulie 2013

Călătorii în timp. Antalogie de povestiri SF

Autori: Liviu Radu, George Lazăr, Cristian-Mihail Teodorescu, Aurel Cărăşel, Ioana Vişan, Ştefana Cristina Czeller, Sergiu Someşan, Daniel Haiduc, Mircea Liviu Goga, Silviu Genescu;
Coordonator: Antuza Genescu;


Asta e o carte peste care am dat din întâmplare și am hotărât să mi-o cumpăr deoarece am aflat că toți autorii ale căror povestiri au fost publicate în această carte sunt români. Mi-am propus la un moment dat să citesc mai multe cărți scrise de autori români, iar după ce am citit-o pe aceasta am de gând să continui. 
Atunci când am început să o citesc, așa cum mi s-a întâmplat și cu alte cărți ale românilor publicate recent, nu am știut la ce anume ar trebui să mă aștept. Și, așa cum s-a întâmplat și cu celelalte, am rămas foarte plăcut surprinsă. Iar în timp ce citeam m-am tot gândit la faptul că cel care a zis că "românul s-a născut poet", nu îmi amintesc cine era, a avut dreptate. În orice caz, această carte mie mi-a demonstrat definitiv că românul nu duce lipsă de imaginație, absolut deloc. 
Cartea de față este de fapt o colecție de povestiri SF cu și despre călătoriile în timp. Ca să fiu mai exactă, sunt zece astfel de povestiri în această carte.
Cred, ba nu, sunt sigură că după fiecare poveste am stat și m-am gândit la ceea ce am citit și nu-mi venea să cred la ce anume s-au putut gândi anumite persoane. Nici nu pot să descriu cum trebuie, dar rămâneam efectiv cu gura căscată, poate nu chiar la propriu, după fiecare dintre povestiri. Efectiv nu puteam să trec imediat la următoare până nu mă gândeam o perioadă la cea pe care tocmai o citisem. Unele dintre ele m-au pus serios pe gânduri.
Toate cele zece povești mi s-au părut foarte interesante și mi-au plăcut mult, dar două dintre ele mi-au plăcut mult mai mult decât restul, și anume Punct de rendez-vous la +3000 de Ioana Vișan și Poporul pierdut de Mircea Liviu Goga. Au avut ele acel ceva, nu aș ști să zic exact ce.
Nu mai știu ce să spun despre această carte, deci mă voi opri aici. În orice caz, dacă sunteți fani ai scrierilor SF, sau pur și simplu vă plac, eu recomand cartea asta. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu