miercuri, 31 iulie 2013

"Poker în infern" de Florian Lafani și Gautier Renault

După câteva cărți care m-au dezamăgit în sfârșit am găsit una care mi-a plăcut foarte mult. Nu știam la ce să mă aștept, pentru că nu am auzit foarte multe despre ea. Am cumpărat-o de la bookfest datorită recenziei pe care am citit-o aici, iar acum mă bucur că am făcut-o.
Cartea urmărește mai multe personaje, care nu par să aibă nicio legătură unul cu celălalt. Lars, un tânăr student olandez, acceptă să testeze un medicament pentru a obține o sumă destul de frumoasă de bani, neștiind ce efecte va avea acest medicament asupra vieții lui. În Franța, un doctorand și profesor universitar, pasionat de poker-ul pe internet, dispare fără niciun fel de explicație. Iar în Bahamas, viața unui IT-ist ia o întorsătură foarte neașteptată. Iar evenimentele din această carte nu se opresc aici.
Pe măsură ce citeam, m-am tot întrebat ce legătură poate exista între aceste personaje și alte câteva, dintre care unele având niște funcții destul de importante, și cum se vor lega toate astea între ele. Iar explicația de la final, nu numai că mi s-a părut credibilă și satisfăcătoare, dar m-a și uimit, în sensul bun bineînțeles, pentru că totul a fost mult mai complicat decât m-am așteptat eu să fie.
Deși cartea urmărește destul de multe personaje, fiecare având un rol destul de diferit în întreaga poveste, nu mi-a fost greu să urmăresc acțiunea și să îmi amintesc cine e cine, și de relațiile care existau între ele, dacă existau, bineînțeles.
Ceea ce mi-a plăcut mult la această carte a fost stilul destul de alert în care a fost scrisă și modul în care cei doi autori au știut cum să scrie pentru a ține cititorul cu sufletul la gură pe tot parcursul cărții. Deși totul devenea din ce în ce mai întortocheat, în lipsa unei exprimări mai bune, ăsta a fost totuși pentru mine un motiv pentru a continua să citesc, sperând că voi afla cât mai curând răspunsurile la multele întrebări pe care le aveam. Și, cum am zis, explicațiile tuturor evenimentelor acelea, care nu păreau foarte legate unele de altele la început, nu m-a dezamăgit deloc.
Mi-a mai plăcut și faptul că poker-ul, jocul în sine, nu a fost principalul subiect al acestei cărți, deși joacă un rol destul de important și există câteva ocazii în care sunt descrise niște mâini dintr-un astfel de joc. Asta pentru că eu poker-ul nu îl prea înțeleg, deși am încercat să joc la un moment dat. Dar au existat totuși tot felul de referiri la simbolistica jocului de poker, iar acelea mi s-au părut chiar foarte interesante.
Mi-a fost destul de greu să-mi găsesc cuvintele pentru această recenzie, dar sper totuși să fi ieșit ceva cât de cât ok. Mi-a plăcut mult cartea asta, este un thriller foarte bun, care m-a ținut cu sufletul la gură și îl recomand tuturor. Chiar merită citit. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu