miercuri, 21 august 2013

Elysium

Așa cum am menționat deja într-o altă postare, mă bucur că filmul ăsta nu a fost 3D, pentru că atunci mi-aș fi lăsat sufletul prin sala de cinema. O să explic imediat. Dar mai întâi trebuie să vă spun despre ce e vorba în filmul ăsta.
Într-un viitor destul de îndepărtat, anul două mii o sută și ceva, că nu mai știu exact, Pământul a devenit suprapopulat, iar cei bogați și-au construit în spațiu un fel de planetă a lor, unde au parte de cea mai nouă tehnologie, unde nimeni nu e bolnav, pentru că există o tehnologie care vindecă orice fel de afecțiuni și boli. Restul oamenilor au rămas pe Pământ, unde viața nu e foarte ușoară sau frumoasă. Iar din când în când, cineva mai trimite câte o navă pe Elysium, planeta de care ziceam mai devreme, pentru ca oamenii ce încearcă să ajungă acolo să își poată vindeca propriile boli sau cele ale copiilor lor, intrând în casele oamenilor și folosindu-se de aparatele lor. Max își dorește să ajungă pe Elysium după un accident nefericit la locul de muncă, în urma căruia este iradiat destul de rău, și îi mai sunt date cinci zile de viață. Dar cum nu îl poate plăti pe cel care se ocupă de acele călătorii neautorizate, acceptă să-i facă un serviciu, în urma căruia își va obține acel bilet. Doar că în acest proces, pune mâna pe niște informații destul de importante, iar acum este urmărit de foarte mult persoane pentru ele.
Ce pot să zic? Nu am fost foarte bine informată atunci când am decis să văd filmul ăsta, iar din trailer eu îmi făcusem o cu totul altă idee despre povestea lui Max și a întregului film. Și m-am înșelat destul de rău. E cu totul altceva, plus că mi s-a părut a fi mult prea violent și overdone pentru ceea ce se întâmplă în el de fapt. E drept că nu a avut prea mult sânge, dar atâta se aruncau în aer unii pe alții, că mi s-a părut scârbos, plus că, din cauza asta, la un moment dat totul devenise foarte amuzant, și nu o zic neapărat în sensul bun. A fost pur și simplu prea mult, dacă mai scoteau din scenele acelea în care se băteau unii cu alții, din punctul meu de vedere, atunci filmul ăsta ar fi fost mai ok.
Voi spune totuși că efectele speciale au fost bine făcute, iar dacă camera aia nu s-ar fi mișcat atâta la scenele de acțiune atunci totul s-ar fi înțeles mult mai bine. Așa a ajuns să mă enerveze când mișcă camera aia de filmat exact când se întâmplă ceva important, că nu mai înțelegi nimic din scena aia, și știu că asta se face special.
În cele din urmă, chiar nu recomand acest film. Mi s-a părut o prostie. Povestea în sine nu e rea, dar e atât de violent și de overdone, încât chiar nu mi se pare că merită, asta dacă nu cumva vă plac exact genul ăsta de filme. Dar mie chiar nu mi-a plăcut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu