Starters(Starters & Enders #1) de Lissa Price

Am terminat cartea asta în două zile, ceea ce pentru mine e un fel de record, pentru că de obicei nu citesc atât de repede. Atât de mult m-a captivat cartea asta, încât dacă nu aș fi fost obosită aș fi stat trează până o terminam. Efectiv nu am putut să o las din mână.
Acțiunea din carte are loc la un an după un război, Războiul Porilor, care a omorât mare parte din populație. Doar cei foarte tineri, Starteri, și cei foarte bătrâni, Enderi, au supraviețuit pentru că doar ei primiseră vaccinul împotriva porilor. Iar cum, datorită tehnologiei, durata de viață a oamenilor a crescut, Enderii pot ajunge până la vârste de două sute de ani. Adolescenții nerevendicați, cei rămași fără nicio rudă, fie sfârșesc pe străzi, încercând să trăiască de pe o zi pe alta, fără a fi prinși de Șerifi, fie ajung în Instituții, unde nu le e mai bine decât pe străzi. O altă opțiune, pe care o descoperă Callie, este banca de corpuri, denumită de către Enderi Detinații Splendide. Aici, Starterii își pot închiria corpurile tinere Enderilor care plătesc bani mulți pentru aceste servicii, pentru a putea fi din nou tineri. Callie decide să devină o donoare deoarece asta este singura cale pentru a face rost de bani și de un cămin pentru fratele ei mai mic. Doar că la cea de-a treia închiriere ceva merge prost, iar în curând Callie se trezește prinsă în mijlocul unor evenimente în urma cărora își va da seama că nimic nu este ceea ce pare a fi.
Mi-a plăcut cartea asta mult mai mult decât m-am așteptat. Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult a fost faptul că acțiunea în cartea asta s-a desfășurat complet diferit față de toate celelalte distopii pe care le-am citit. A fost altceva. Nu respectă tiparul tuturor celorlalte cărți din același gen, și a cărților YA în general, ceea ce pe mine m-a surprins într-un mod foarte plăcut. Chiar nu mă așteptam, deși citisem într-o recenzie că este o carte destul de originală. Și chiar așa și este.
În primul rând, Callie e un personaj principal care mi-a plăcut extrem de mult. E puternică, inteligentă și reușește să își mențină capul pe umeri în niște situații destul de întortocheate, iar de multe ori face asta cu gândul la frățiorul ei, pe care a promis că îl va proteja și are de când să își țină cuvântul. Cred că ăsta a fost lucrul care m-a făcut să o plac cel mai mult, faptul că e în stare să facă orice pentru a se asigura că frățiorul ei va fi în siguranță. Sunt și alte personaje, secundare, care mi s-au părut plăcute și interesante, unele chiar care nu mă așteptam să îmi placă, dar nu voi intra în detalii despre ele pentru că nu vreau să divulg prea multe din poveste.
Un alt plus pe care îl are cartea asta este faptul că nu există un triunghi amoros, atât de frecvent întâlnit în cărțile YA. E adevărat că la un moment dat mă așteptam să apară, dar autoarea a rezolvat problema asta într-un mod foarte interesant, la care chiar nu m-am așteptat.
Nu că ceea ce m-aș fi așteptat eu să se întâmple în cartea asta s-ar fi întâmplat. De câte ori eram convinsă că am înțeles ce se va petrece mai departe, eram contrazisă de evenimentele care se petreceau mai departe. La un moment dat am și renunțat s încerc să ghicesc pentru că era evident că nu îmi voi da seama, iar cu cât aflam mai multe, cu atât eram mai uimită și mai curioasă să văd care anume era adevărul. Cartea asta m-a ținut cu sufletul la gură permanent, iar la final am rămas șocată, în sensul bun, de întorsătura pe care au luat-o lucrurile. Iar acum trebuie să aștept ceva timp pentru următorul volum și simt că nu voi reuși să am suficientă răbdare până atunci. Sunt extrem de curioasă de ce anume se va întâmpla mai departe și am destule întrebări care mi se învârt prin minte de când am terminat acest volum.
Ar mai fi multe de zis, dar chiar nu aș vrea să dezvălui prea multe, deci mă opresc aici. Recomand cartea asta tuturor celor cărora le plac genul SF, YA, distopic, pentru că asta e o carte care diferă mult față de celelalte din același gen și merită într-adevăr citită.

Comentarii

  1. E ceva diferit fata de ce am citit pana acum sau fata de ce am auzit...cu toate acestea eu nu prea sunt adepta a genului Young Adult, asa ca nu stiu daca voi incerca sa citesc aceasta carte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte diferită, și mult mai bună față de majoritatea cărților YA, poate îi vei da totuși o șansă, bine, acum mai depinde mult și de gusturi.

      Ștergere
  2. A doua recenzie pozitiva pe care o citesc pentru cartea asta! Clar trebuie sa o am cat mai repede :)
    Superba recenzia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc :) Da, trebuie, dar te avertizez că la final vei înjura de mama focului(în sensul bun mă refer) :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu