The Great Gatsby: Book & Movie

Pentru că m-am gândit că nu are rost să fac două postări despre, practic aceeași chestie, am decis să fac una singură, atât despre carte, cât și despre film.
Am vrut să văd filmul atunci când a apărut în cinema, dar apoi nu am mai avut chef, plus că părea puțin nelalocul lui, fiind 3D, având în vedere că nu e un film cu efecte speciale, deci nu l-am mai văzut în cinema. Apoi mi-a intrat în cap ideea că ar fi mai bine să citesc cartea înainte, în ideea că de obicei cărțile sunt mai bune decât filmele bazate pe ele. Ăsta e, cred, primul caz în care voi susține că filmul este mai bun decât cartea. Nu am crezut că voi ajunge să spun asta vreodată, dar uite că am ajuns și aici. Asta poate se datorează faptului că acțiunea are loc în anul 1922 în New York, iar pentru mine acea perioadă e destul de greu de vizualizat, sau poate stilului în care este scrisă cartea sau poate că mi-ar fi fost mai ușor dacă aș fi citit-o în română. În orice caz, pe mine cartea nu m-a impresionat foarte tare, deși voi recunoaște că povestea este una emoționantă.
Chiar am vrut să o termin înainte de a vedea filmul, dar pe când parcursesem circa 60% din ea pe kindle, am realizat că nu mai pot și că nici nu mai vreau să o continui, așa că am renunțat și am decis să văd filmul, cum știam că printre actori se numără Leonardo DiCaprio și Tobey Maguire.
Iar filmul mi-a plăcut foarte mult. Din câte mi-am putut da seama din cât citisem din carte, și după ce am mai răsfoit-o un pic după aceea, filmul respectă destul de bine cartea, ba chiar unele replici sunt luate direct din ea, ceea ce eu cred că e un lucru bun, nu știu dacă am mai văzut asta în vreun film, dar se poate de asemenea să nu-mi amintesc. Oricum, mie chiar mi s-a părut foarte reușit, chiar am avut senzația că totul are loc în anul 1922, iar personajele mi s-au părut poate ceva mai bine conturate decât în carte. Actorii mi s-a părut de asemenea că au făcut o treabă foarte bună, cum nu eram sigură la ce să mă aștept.
Dar am spus toate astea și nimic despre subiectul cărții/filmului. Așa cum am zis, acțiunea are loc în anul 1922, în New York, sau mai exact pe o insulă de lângă acest oraș, și anume Long Island. Personajul din perspectiva căruia este narată cartea este Nick Carraway, care se mută pe insulă, și are o slujbă în domeniul obligațiunilor. El se întâmplă să locuiască lângă o persoană foarte bogată care locuiește într-o casă foarte mare, în lipsa unui cuvânt mai bun, ce poate fi asemănată cu un palat. Acest vecin este Jay Gatsby, personaj despre care fiecare pare să creadă cu totul altceva, dar în cele din urmă nimeni nu știe care este adevărul despre el și cum a ajuns să fie atât de bogat la o asemenea vârstă, circa treizeci de ani. Nick este de altfel unul dintre puținii care primește o invitație la una dintre petrecerile lui, majoritatea oamenilor veneau pur și simplu, și pe parcurs ajunge să se împrietenească cu Gatsby, iar odată cu el ajungem și noi să aflăm mai multe despre el și despre viața lui.
Nu vreau să dezvălui prea multe, dar voi mai zice totuși că această carte/film conține și o poveste de dragoste, care mie, la final, mi s-a părut foarte tristă.
La final, pot spune că poveste în sine chiar m-a impresionat, am plâns la finalul filmului, și cred că a trecut ceva timp de când am plâns la vreun film, dacă țin bine minte. Deși eu nu sunt așa greu de impresionat, deci se poate să mă înșel.
Eu chiar recomand filmul, cum am zis, mi-a plăcut foarte mult. Cât despre carte, chiar nu știu ce să zic. Nu a fost chiar pe gustul meu, dar aici depinde de fiecare, deci dacă credeți că vă va plăcea cartea, vă urez lectură plăcută. 

Comentarii

  1. Nici pe mine nu m-a impresionat cartea. A fost ok, dar nu extraordinara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu despre carte am aceeași impresie.

      Ștergere
  2. Nu am văzut filmul, nu am citit cartea. E foarte bună recenzia, sau ce ai scris tu aici :). Ai dat detalii şi totuşi nu ai divulgat prea mult legat de subiect. Ştii să păstrezi misterul :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc și mă bucur că ți-a plăcut recenzia :)

      Ștergere
  3. Dupa cat a fost de laudata, cartea mi s-a parut foarte... comuna. Nu are nimic special, nimic care sa ma impresioneze. Filmul nou inca nu l-am vazut, doar pe cel vechi, dar sper sa apuc in vacanta asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Subiectul în sine, mai ales după ce am văzut filmul, mi se pare interesant și pe mine cel puțin m-a impresionat, dar cartea nu a fost chiar pe gustul meu. Eu nu am văzut decât varianta din 2013 a filmului, care mi s-a părut chiar reușită :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu