luni, 23 septembrie 2013

"Flashforward" de Robert J. Sawyer

Să încep cu un scurt rezumat: în 2009, un grup mic de oameni de știință, aflați la Geneva, încearcă să producă bosonul Higgs cu ajutorul Acceleratorului de Particule. Doar că, din motive necunoscute, cel puțin la început, ceva nu merge cum ar trebui și în loc să descopere minunatul boson, rezultatul este acela al deplasării tuturor oamenilor de pe Pământ, în viitor, cu douăzeci și unu de ani, timp de vreo două minute. Problema după aceea o reprezintă efectele și consecințele pe care această călătorie în timp o va avea asupra tuturor celor implicați.
Am sentimente destul de contradictorii legate de cartea asta. Pe de o parte, ideea și întreg modul în care oamenii au fost transportați în viitor și ce a urmat după, mi s-a părut interesant. Pe de altă parte, cartea conține și destulă fizică, pe care eu nu am înțeles-o niciodată și nu cred că o voi face vreodată. Iar ăsta a reprezentat un obstacol pentru mine în ce privește povestea. Deoarece eu nu o pot înțelege, multe din explicațiile prezentate de diverși oameni de știință pe parcursul poveștii mi-a cam dat dureri de cap. Pentru că eu am avut mereu o anume problemă: dacă ceva nu este palpabil, mie îmi este greu să îl înțeleg, iar asta se aplică cu succes aici.
Există mai multe povești în cartea asta, în principal cele ale cercetătorilor care au pus în funcțiune acel Accelerator de Particule. Dintre ele la un moment dat majoritatea începuseră să mă cam enerveze și să mă plictisească. Una singură mi-a captat atenția mai tot timpul, anume cea a unuia dintre ei care nu are nicio viziune din viitor și care încearcă să afle ce i se întâmplase, pentru că aduce puțin a anchetă. Restul însă nu prea m-au interesat. Adică, înțelegeam de ce se aflau acolo, dar pur și simplu mă plictiseau.
În cele din urmă, cartea asta m-a dezamăgit puțin. De multe ori îmi era greu să urmăresc ceea ce se întâmpla, pentru că mai tot timpul se încerca explicarea acelui fenomen, acelui flashforward, iar acele explicații erau reprezentate de multă fizică, care pe mine m-a depășit întotdeauna.
Eu tind să cred că dacă înțelegeți fizica, atunci cartea asta s-ar putea să vă placă, pentru că singurul motiv pentru care eu am terminat-o a fost reprezentat de faptul că fratele meu, care știe fizică și care a citit-o înaintea mea, mi-a spus să citesc în continuare pentru că este foarte bună. Deci, dacă înțelegeți fizica, dați-i o șansă cărții acesteia, iar dacă nu, eu nu v-aș recomanda-o.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu