duminică, 22 septembrie 2013

"Sissi, împărăteasa Austriei" de Jean des Cars

Sissi e un personaj, ca să îl numesc așa, care pe mine mă pasionează încă de când obișnuiam să mă uit la acel desen animat cu ea, atunci când eram copil. De fapt, ea reprezintă motivul principal pentru care am vrut să văd Schonbrunn-ul, pentru că în mintea mea mereu l-am asociat cu Sissi.
Așa că, în cele din urmă chiar sunt fericită că am citit cartea asta. Ea prezintă destul de în detaliu, atât cât a aflat autorul, viața lui Elisabeta, sau Sissi, așa cum i se spunea, începând încă din copilărie și până la asasinarea ei.
Chiar mi s-a părut interesantă viața împărătesei Austriei și tristă în anumite momente. De fapt, la final chiar mi-a părut rău de ea, și de Franz Joseph, pentru că în ciuda a cât de mult a iubit-o el pe ea și invers, deși tind să cred că el a iubit-o mult mai mult, nu pot să zic că viața lor a fost una foarte fericită, deși nici nu a fost tristă tot timpul. Cred că cel mai mult m-a uimit să aflu, pe parcursul lecturii, cât de mult a iubit-o Franz Joseph pe Sissi, în ciuda personalității ei uneori dificile, și a anumitor lucruri pe care le făcea, iubire care nu s-a schimbat pe parcursul vieții lor împreună. Mi s-a părut frumos de știut să astfel de iubiri există, chiar dacă ele sunt mai rare.
Și, deși știam cum se termină, adică știam că ea fusese asasinată, tot mi-au dat lacrimile la final, pentru că mi s-a părut chiar trist și nedrept într-un fel.
La început pentru mine cartea a fost ușor confuză, pentru că ea conține și destul de multă politică, pe lângă detaliile despre viața împărătesei, pe care eu nu o înțeleg și nu sunt convinsă că o voi face vreodată. Dar în timp ce citeam, am început să înțeleg suficient cât să pot urmări ceea ce se întâmpla și de ce, fără să mai fiu confuză, ceea ce pentru mine a fost suficient.
Singurul lucru care m-a deranjat la cartea asta au fost greșelile, care au fost destule și care nu ar fi trebuit să fie acolo. Cel mai des m-au deranjat cuvintele mâncate pe ici pe colo, ca și alte greșeli de tipar. În cele din urmă, asta nu a afectat cartea per ansamblu, dar deranjează, cel puțin mie asta mi-a lăsat o impresie nu foarte bună.
Dacă vă plac cărțile istorice, sau dacă vă interesează povestea împărătesei Austriei, eu v-o recomand pe aceasta.

3 comentarii:

  1. Mulţumesc mult pentru recomandare! Chiar voi încerca să fac rost de ea.
    Te înţeleg, e destul de aiurea cu greşelile astea de tipar. Am citit şi eu o carte care avea aceeaşi problemă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am de mica pasiunea asta pentru Sissi, tot din cauza desenului :) In orice caz, vroiam de ceva timp sa citesc cartea, dar recenzia ta superba m-a facut sa o vreau acum!

    RăspundețiȘtergere
  3. O ador pe Sisi de cand eram mica si ma uitam la desenele animate de pe FoxKids. 'Printesa Sisi' era idolul fetitelor din generatia mea :) Un desen frumos, exemplu pozitiv, drama, culoare si veselie. Viata Imparatesei nu a fost chiar ca in desen, a fost mult mai controversata, mai trista. Trebuie sa citesc si eu cartea. :)

    RăspundețiȘtergere