"Allegiant(Divergent #3)" de Veronica Roth

***Conține spoilere!!!***
Ar trebui să scriu recenzia la Perfect scoundrels de Ally Carter acum, dar nu pot pentru că minunăția asta de carte îmi stă în cale. Așa că am decis să scriu despre ea, ca să scap de o grijă. 
Ok, deci mi-a plăcut foarte mult Divergent, iar Insurgent nu mi s-a părut la fel de bun, dar a fost ok, să zic. Cât despre cartea asta... nu pot să zic că nu mă așteptam. Adică după finalul lui Insurgent îmi intrase în cap ideea că această carte va fi o dezamăgire, am avut așa un feeling. Am sperat să mă înșel, chiar am sperat. Din păcate, nu a fost să fie. 
Înainte de a trece la subiect, mai trebuie să adaug un lucru: eu nu am citit toate cele peste 500 de pagini ale acestei cărți, am citit doar finalul. Iar după aceea am decis că nu merită să citesc toată cartea, pur și simplu nu mai are niciun rost.
Acum că am zis asta, să trecem mai departe. Sincer, nu prea îmi venea să o încep oricum, pentru că, așa cum am zis, îmi era teamă că va fi o dezamăgire. Apoi, am auzit că Tris moare la final, moment în care am fost ceva de genul: "Ok, cartea asta deja are potențial!", cu un zâmbet din ăla malefic pe față(aproximativ). După care m-am gândit: "Dar cum moare, de fapt?" Așa că, am dat la final și inițial am crezut că era din cauza unui ser mortal, după care am descoperit că nu am dreptate și am citit în continuare printre rânduri. Ca să descopăr că o împușcă unul... David, parcă. Mda... Apoi, urmează descrierea șocului și tristeții lui Four când află vestea și toate cele. Următorul meu gând a fost: "Asta e... de-a dreptul stupid." Nu mă deranjează atât faptul că ea moare, că și-o cam căuta cu lumânarea încă din volumul doi, iar acum Moartea a decis să îi îndeplinească în sfârșit marea dorință și a lăsat-o să moară. Nu, nu asta e problema. Ci modul în care moare. E atât de stupid și de inutil și lipsit de sens. Adică, nu, nu e lipsit de sens, pentru că numai Tris ar fi fost în stare de așa o prostie, serios. Dar e stupid, e foarte stupid. Pe bune Veronica Roth, pe bune?! În momentul ăsta, nici măcar nu mai îmi pasă cum de s-a ajuns la situația aceea, chiar nu mai are niciun fel de importanță. 
Can I pretend that only the first book exists? Can I, can I please? :o3
Dezamăgitor... Acum, chiar nu aș mai recomanda seria, mi se pare că nu merită...

Comentarii