"Concert în memoria unui înger" de Eric-Emmanuel Schmitt

Cartea asta am cumpărat-o într-un moment în care eram dispusă să citesc ceva de care nu am mai auzit până acum și mă bucur că am și momente de genul, pentru că altfel probabil că nu aș fi citit niciodată anumite cărți, care de altfel mă surprind în mod plăcut. Ăsta e cazul și pentru cartea asta.
Ea conține de fapt patru nuvele scurte, cam cincizeci de pagini fiecare, deși una este mai lungă, fiecare fiind despre alte personaje. Prima spune povestea unei criminale care fusese achitată, dar pe care un preot încearcă să o convingă să recunoască adevărul; a doua este despre un bărbat care muncește pe un vapor și care află că una din fetele lui a murit, fără să se menționeze însă care anume; a treia este despre doi băieți, muzicieni, a căror viață este schimbată brusc de o crimă; iar cea de a patra este despre soția unui președinte francez care plănuiește să se folosească de un anume secret pe care îl cunoaște pentru a se răzbuna pe acesta.
Cred că ceea ce mi-a plăcut cel mai mult la cartea asta a fost mesajul pe care a vrut să-l transmită, sau cel puțin cel pe care l-am înțeles eu, și anume dacă oamenii se pot schimba sau nu, atunci când sunt puși în anumite situații și modul cum reacționează ei în respectivele situații.
Mi-a mai plăcut și faptul că fiecare personaj principal este foarte diferit de celălalt și că situațiile au fost diferite. Iar fiecare dintre ei își pun anumite întrebări, iar cel puțin eu chiar nu mi-am putut da seama ce anume vor decide în final.
Știu că este o traducere, dar nu pot să nu spun că mi-a plăcut stilul în care este scrisă cartea asta. Probabil că e cumva diferit de original, dar mie tot mi s-a părut interesant.
Recunosc că prima poveste nu prea m-a impresionat, deși a fost și aceea drăguță în felul ei, dar celelalte trei mi s-au părut mult mai interesante și frumoase, iar dacă ar fi să aleg care mi-a plăcut mai mult, aceea ar fi ultima, care are titlul O iubire la Elysee.
În concluzie, mie mi-a plăcut cartea asta, chiar mă bucur că am decis să o cumpăr și sper să mai am ocazia să citesc cărți ale acestui autor.

Comentarii

  1. Eric-Emmanuel Schmitt este unul din autorii mei preferati. daca ti-a placut cartea, trebuie neaparat sa incerci "Cea mai frumoasa carte din lume" sau "Evanghelia dupa Pilat" de acelasi autor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc de recomandări, voi încerca cu siguranță măcar una din ele.

      Ștergere
  2. Îți recomand toate cărțile lui Eric-Emmanuel Schmitt. Toate. Toate. :)) Is a must. Am citit și această carte și, sincer, am plâns. A doua carte scrisă de Eric-Emmanuel Schmitt la care am plâns. M-a impresionat profund povestea cu președintele și soția sa care a fost diagnosticată cu cancer. Îți amintești tu! :) Povestirile sale au o dimensiune profundă și spirituală foarte frumos conturată. Unul dintre scriitorii mei preferați.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu