marți, 31 decembrie 2013

Goodbye 2013

Inițial, postarea asta fusese scrisă sub altă formă, dar mi se părea complet anapoda, deloc organizată, așa că am decis să o modific după modelul văzut aici, cu câteva mici modificări ca să se potrivească mai bine cu ceea ce vreau eu să zic.

Tot nu-mi vine să cred că s-a terminat și anul 2013, deși mă gândesc la asta de cel puțin o săptămână. La sfârșitul anului trecut am avut fix aceeași senzație. Tot atunci am făcut o listă de mici dorințe pentru 2013, pe care am reușit să le ating și pe care le puteți citi aici.

Deci acum voi vorbi despre câteva lucruri care mi s-au întâmplat în 2013 și câteva dorințe pentru 2014.

2013
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blog:
Sunt fericită de faptul că m-am ținut în continuare de el și că am postat constant, adică măcar o dată pe săptămână, asta când nu am reușit să postez zilnic, pentru că nu am avut mereu idei sau suficient timp.
Acum am cam așa: 658 de postări, peste 44.500 de vizualizări, 681 de comentarii și 70 de persoane care mă urmăresc. Ceea ce e mai mult decât aveam anul trecut, și aici mă refer la persoanele care îmi urmăreau blogul. Mulțumesc tuturor!

Cărți:
Conform recenziilor de pe blogul meu, am citit anul ăsta 53 de cărți, ceea ce este mai mult decât mă așteptam. Iar aici am inclus doar cărțile pe care le-am terminat, nu și cele la care am renunțat pe parcurs, pentru că așa mi se pare corect.
Un alt lucru pe care vreau să-l menționez aici este că dintre cele citite, nu cred că am cumpărat jumate, ceea ce pentru mine e bine, pentru că mi-am propus să nu exagerez la capitolul cărților cumpărate, că nici nu am așa mulți bani pentru a-mi permite asta.
Dintre cărțile citite, 21 au fost în limba engleză, adică aproape jumate, ceea ce mi se pare foarte bine.
Tot aici ar fi de menționat că mi-am lărgit orizonturile în ceea ce privește genul de cărți pe care le citesc, pentru că acum îmi plac și cele istorice.

Topul cărților citite în 2013:
  1. The book thief de Markus Zusak
  2. Înainte să adorm de S.J. Watson
  3. Avem un zoo de Benjamin Mee
  4. Sissi de Jean des Cars
  5. The final empire de Brandon Sanderson

Scris:
Pentru că ăsta e un hobby foarte important pentru mine, trebuia inclus. Cred că am început să scriu acum patru ani. Deci, am reușit să reduc din numărul poveștilor începute de la patru la două, ceea ce mi-a făcut viața mult mai ușoară. Adică, am mai terminat de scris două povești, iar dintre ele, una a avut destul de mult succes pe Wattpad, ceea ce a contat mult pentru mine, să știu că anumitor persoane le place ceea ce m-am chinuit eu să scriu.

Altele:
  • am devenit mai încrezătoare în propriile forțe
  • sunt mai optimistă
  • mi-am descoperit un nou hobby: puzzle
  • Pufi :D
E drept că contextul în care a ajuns să facă parte din familia noastră nu e tocmai cel mai fericit, dar voi privi partea bună a lucrurilor, anume că bunica e mult mai veselă de când cu el.
  • în sfârșit mă simt mulțumită cu mine însămi
2014
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blog:
  • să continui să postez constant
  • să postez pe subiecte diverse, nu doar unul singur, așa cum am făcut până acum
  • să continui să îl îmbunătățesc acolo unde simt că ar trebui
Cărți:
  • dacă s-ar putea, aș vrea să citesc măcar cu o carte în plus față de anul ăsta; nu îmi voi seta un număr de cărți pe care vreau să le citesc
  • să citesc mai multe cărți istorice
Cărți la care vreau neapărat să ajung în 2014:
  1. Regatul umbrelor de Leigh Bardugo
  2. Tronul de cleștar de Sarah J. Maas
  3. Destine pierdute de Adina Speteanu
  4. The hero of ages de Brandon Sanderson
  5. Casa scorpionului de Nancy Farmer
  6. Inheritance de Christopher Paolini
  7. The man in the iron mask de Alexandre Dumas
  8. Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel
  9. Conflicte care au schimbat lumea de Rodney Castleden
  10. Un atlas al dorințelor zadarnice de Anuradha Roy
  11. Reflecții asupra revoluției franceze de Francois Furet
  12. Nisipurile Sakkarei de Glenn Meade
  13. Albastru de safir și Verde de smarald de Kerstin Gier
  14. Mai puternic decât frica de Marc Levy
  15. Ucenicul și Păcătoasa de Tess Gerritsen
  16. Celelalte volume din seria Melania Lupu de Rodica Ojog-Brașoveanu
  17. Alexandra de Anna Vary(dacă apare în 2014, ceea ce sper să se întâmple)
Scris:
  • să nu mai am mai mult de două povești începute
  • să le termin pe cele actuale
  • să îmi îmbunătățesc stilul de a scrie, pentru că mereu e loc de mai bine
  • să nu renunț la acest hobby
Altele:
  • să continui să fac tot ceea ce îmi place
  • să mă simt în continuare bine în propria piele
  • să îmi găsesc o slujbă la vară

Cam atât ar fi și cred că e suficient. 
Oricum, anul 2013 a fost pentru mine unul destul de bun, acum că mă gândesc la tot ce s-a întâmplat.

Și un citat frumos de sfârșit de an:
Ceea ce nu îmbrățișăm nu putem vindeca, ceea ce nu iubim nu putem cunoaște, ceea ce nu acceptăm nu putem înțelege, ceea ce nu prețuim nu putem avea...

Un an nou fericit tuturor!

2 comentarii:

  1. Ai o lista foarte frumoasa de carti acolo :) Sper sa reusesti sa le citesti pe toate, pentru ca abia astept recenziile!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pufi e tare dragut!:)
    La multi ani si iti doresc sa duci la indeplinire tot ce ti-ai propus!:)

    RăspundețiȘtergere