luni, 23 decembrie 2013

"The well of ascension(Mistborn #2)" de Brandon Sanderson

Hmm... am sentimente contrarii legate de cartea asta. Mai ales pentru că primul volum mi-a plăcut foarte mult și aveam așteptări mari de la al doilea și nu prea le-a atins. Dar să încep cu începutul.
Acțiunea din cartea asta are loc la un an de la cele întâmplate în The final empire, și practic prezintă faptul că toți se străduiesc să mențină regatul în picioare, în principiu Luthadel, dar e greu când două armate vor să le ia orașul din mâini. Iar prin toate astea, se întâmplă și niște lucruri mai ciudate, paranormale, în lipsa unui cuvânt mai bun.
Motivul principal pentru care cartea asta m-a dezamăgit un pic e faptul că în încercările grupului și al lui Elend de a face ca regatul să funcționeze și ca totul să fie cât mai drept, se ajunge la destul de multă politică, care mie nici nu îmi place și pe care nici nu o înțeleg.
Apoi, ar fi faptul că personajul meu favorit e mort, iar fără el nimic nu mai e la fel, iar asta se observă mult în carte, ceea ce în cele din urmă devine destul de enervant. Da, e trist că tocmai personajul ăla a murit pentru cauză și mi-a lipsit în timp ce citeam, dar în același timp cred că mai bine treceau odată peste, pentru că ceea ce e făcut e bun făcut și nu prea mai avea rost să se gândească chiar atât de mult la ce ar fi făcut el dacă ar fi fost acolo.
Recunosc că majoritatea cărții e plictisitoare, iar personajele ajunseseră să mă cam calce pe nervi, dar mă bucur că am rezistat până la final. E drept că i-a luat cam mult cărții, dar în cele din urmă cred că a meritat să mă chinui să o termin. Nu aș fi putut prevedea acel final, iar acum chiar sunt curioasă de cum anume au de gând să rezolve întreaga problemă care a apărut.
Acum, trebuie să vorbesc de personaje, pentru că nu pot să nu. În primul rând Elend. Da, ca personaj devine mult mai interesant și se schimbă pentru a face față noilor îndatoriri, ceea ce am apreciat. E drept că la un moment dat devenise ușor plictisitor, dar și-a revenit până la final. Despre Vin zic doar atât: și-a pus prea multe întrebări mai pe tot parcursul cărții. Cât despre ceilalți, au avut momente când mi-au plăcut și momente când m-au sâcâit, dar în cele din urmă a fost ok.
La final, ceea ce mi-a schimbat părerea despre carte în bine a fost faptul că am înțeles de ce a fost nevoie de toată acea politică și toate celelalte lucruri care m-au cam băgat pe mine în ceață în timp ce citeam. M-am gândit la asta, și cred că fără acele lucruri, cartea asta nu ar fi fost la fel. Da, cred în continuare că a fost cam plictisitoare, dar din moment ce asta a avut un scop, pot să trec un pic peste faptul că a fost prea multă politică.
În final, i-am acordat patru stele pe Goodreads, because of reasons. Nu la fel de bună ca primul volum, dar nici groaznică nu a fost și chiar sunt curioasă ce anume se va petrece în ultimul volum al acestei trilogii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu