sâmbătă, 8 februarie 2014

"The night circus" de Erin Morgenstern

Dacă aș fi putut, aș fi terminat cartea asta mai repede, dar facultatea a intervenit în planurile mele. Asta e acum una din cărțile mele preferate. Nu dau des de asemenea cărți.
Rezumatul mi se pare greu de făcut, pentru că nu vreau să zic prea multe, dar voi încerca. Le Cirque des Reves este unic față de orice alt circ și se plimbă prin lume fără un itinerar cunoscut, apărând în diverse locații peste noapte. Dar ceea ce foarte puțini știu este ceea ce se petrece în spatele tuturor acelor spectacole, anume o competiție între două persoane.
Și cred că e suficient.
Deși cartea asta nu debordează de acțiune, pe mine m-a fascinat încă de la prima pagină și a continuat să o facă până la final. Poate pentru că nu am mai fost demult la circ, sau poate pur și simplu pentru că a avut o atmosferă magică pe tot parcursul ei, dar cert e că nu aș fi vrut ca această carte să se termine, deși pe de altă parte mi-aș fi dorit să o pot citi mai repede, dacă asta are vreun sens pentru voi. Pur și simplu mi-a plăcut fiecare pagină, tot ceea ce s-a întâmplat și au fost destule lucruri care m-au luat prin surprindere, mai ales ceea ce s-a întâmplat la final. Chiar eram convinsă că știam cum se va termina, dar m-am înșelat destul de mult. Ceea ce mi-a plăcut, pentru că nu vreau că poveștile pe care le citesc să fie previzibile, că și-ar pierde din farmec.
Personajele. Mi-au plăcut toate, în afară de unul, dar nu voi zice care. Zic doar că tipul avea o mentalitate foarte... ciudată, în lipsa unui cuvânt mai bun. Altfel mi-au plăcut atât cele două personaje principale, cât și toate personajele secundare. Preferații mei au fost cu siguranță Widget și Poppet. Mi s-au părut atât de simpatici, iar ceea ce puteau ei să facă a fost cu adevărat fascinant pentru mine.
Cum am zis, au fost multe lucruri la care nu m-aș fi așteptat și pot spune că fiecare m-a surprins în mod plăcut, iar faptul că o carte fără multe acțiune mi-a plăcut atât de mult este important pentru mine, pentru că mie îmi plac cărțile cu multă acțiune. Însă aici chiar nu m-a deranjat deloc, și cred că dacă totul s-ar fi desfășurat într-un ritm mai alert, tot acel circ și-ar fi pierdut din farmec, pentru că până la urmă în jurul lui se învârte întreaga poveste, ca și viețile celor doi competitori, și nu numai, și mi-a plăcut să văd tot ceea ce au făcut ei pe parcursul trecerii anilor acelui circ și cum a crescut el în timp.
Până nu uit, cred că e important de știut că povestea se desfășoară pe o perioadă de peste treizeci de ani, sau pe undeva pe acolo, că nu am reținut numărul exact. Nu știu multe cărți care să se desfășoare pe o asemenea perioadă de timp.
Recomand cartea asta, e ceva nou față de ce am citit eu până acum în genul fantasy, mi se pare o idee originală și asta e prima carte fantasy care ajunge pe lista mea de cărți preferate. Nu aș putea găsi suficiente cuvinte pentru a descrie cât de mult mi-a plăcut întreaga poveste.

Un comentariu:

  1. Am dat și eu de curând de ea într-un supermarket, varianta în română, și am stat tot timpul în care părinții au făcut cumpărăturile, în raionul de cărți, și am citit 30 de pagini. Aproape am plâns de ciudă că nu am putut să mi-o cumpăr, m-a fermecat de pe la primele pagini. Sper să pot pune mâna pe ea cât de curând!

    RăspundețiȘtergere