Shawshank redemption

Inițial nu am avut de gând să scriu o recenzie a acestui film, pentru că încă nu mi-am dat seama dacă mi-a plăcut sau nu, ceea ce mi se pare ciudat. Asta e a doua oară când mi se întâmplă asta cu un film. Dar m-am tot gândit la el, așa că am zis să spun totuși ce am crezut despre el.
Bancherul Andy Dufresne este acuzat pentru uciderea soției lui și a amantului acesteia și este condamnat la închisoare pe viață la Shawshank. Acolo îl întâlnește pe Red, cu care la un moment dat se împrietenește.
Ăsta nu e genul de film la care aș alege să mă uit, dar fratele meu a tot insistat și mi-a tot spus că e bun și în cele din urmă curiozitatea mea a câștigat.
Chestia e că mi s-a părut un pic violent la început, după ce Andy ajunge la Shawshank și a mai avut câteva momente când mi s-a părut violent pe parcurs. Totuși, nu pot să zic că nu mă bucur că am ales să mă uit în continuare.
Ceea ce a făcut ca acest să fie suportabil pentru mine a fost chiar Andy Dufresne, ca și Red de altfel și micul lor grup de prieteni. La un moment dat eu am cam uitat că ei sunt oameni condamnați pentru tot felul de crime, ceea ce e un pic ciudat, având în vedere subiectul filmului, dar pentru mine a fost un lucru bun. Revenind la Andy, e un personaj care mie mi-a plăcut mult, pur și simplu personalitatea lui și modul în care a rezistat în închisoare și ceea ce a făcut acolo. Mi s-a părut o persoană puternică în condițiile date, el fiind convins că e nevinovat. Și Red mi-a plăcut, mai ales un anume moment de la finalul filmului și ceea ce a zis atunci.
Un alt personaj care mi s-a părut simpatic a fost Brooks, iar la final chiar mi-a părut rău de el. Nu știu de ce ajunsese la Shawshank, dar era un bătrânel în momentul în care avea loc acțiunea din film și, nu știu, chiar l-am înțeles într-un fel și mi-a părut rău de el.
A, și chiar mi-a plăcut ceea ce s-a întâmplat cu Andy și Red la final și cum s-a terminat filmul. Nu zic ce anume s-a întâmplat, dar chiar mi-a plăcut. Nu aș putea să descriu tot ce am simțit la sfârșit.
A avut mai multe scene amuzante decât m-am așteptat, având în vedere subiectul, ceea ce a fost un lucru bun pentru mine. Nu cred că aș fi rezistat până la final fără astfel de moment, ca și alte chestii de altfel.
Nu știu dacă să îl recomand sau nu, dar dacă vi se pare interesant din ce am zis eu mai sus, dați-i o șansă.

Comentarii