sâmbătă, 12 aprilie 2014

Words from books...(38)

Chiar și la această oră e destul de luminată și plină de trecători. Oameni careu au unde se duce și oameni care nu au. Oameni cu un scop și oameni fără așa ceva. Oameni care încearcă să țină timpul în loc și oameni care încearcă să-l grăbească.
- Oare cum ajungem cu toții să avem vieți atât de diferite? Adică, în cazul vostru, aveți aceiași părinți, ați crescut în aceeași casă, sunteți fete amândouă. Cum de ați ajuns să aveți personalități atât de diferite? Unde a apărut bifurcația?

- Povestea asta are vreo morală?
- Da, probabil două. Una, spune el și ridică un deget, este că fiecare om are propriul său fel de a fi, chiar și frații. A doua - și mai ridică un deget - dacă vrei cu adevărat să afli ceva, trebuie să plătești un preț pe măsură.
- La miezul nopții, timpul se scurge în propriul său ritm. N-are sens să i te opui.

Oricare ar fi intențiile fiecăruia dintre noi, suntem purtați împreună, cu o viteză egală, în avalul timpului.

- Am senzația că mi-am clădit o lume a mea, cu timpul, încetul cu încetul. Când intru în ea, reușesc să-mi găsesc liniștea într-o oarecare măsură. Dar însuși faptul că a trebuit să-mi construiesc o altfel de lume înseamnă că sunt un om slab, ușor de rănit, nu? Iar în ochii oamenilor, e doar o lume insignifiantă, de nimic. Ca o coșmelie de carton care își ia zborul la prima pală de vânt.

- Dacă îți forțezi zdravăn memoria, multe amintiri reînvie destul de clar. Se întâmplă să-ți aduci brusc aminte lucruri uitate de multă vreme. E foarte interesant. Memoria e foarte ciudată. Îndeasă la sertar tot felul de prostii care nu-ți folosesc la nimic. Iar alte chestii importante și care îți sunt de folos se șterg una după alta.

- Să știi că viața noastră nu poate fi împărțită atât de simplu doar în luminos și întunecat. Există și zona de mijloc, există umbra. O judecată sănătoasă înseamnă că recunoști și să înțelegi treptele de umbră. Iar ca să ajungi la o judecată sănătoasă, e nevoie de ceva timp și efort.

În noapte de Haruki Murakami

Un comentariu:

  1. Nu am auzit de carte, insa pare interesanta. Poate ii dau o sansa...
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere