"Enders(Starters&Enders #2)" de Lissa Price

Am tot rumegat la ceea ce s-a întâmplat în cartea asta de când am terminat-o, adică vreo oră la momentul în care scriu recenzia, și m-am gândit că mai bine o scriu acum, până nu uit ceva.
Evenimentele din cartea asta se petrec cam la două săptămâni de la finalul primului volum, și aflăm destul de repede că, deși Destinații Splendide a dispărut, Callie, ca și toți ceilalți Metalici, adică cei ce au acele cipuri în cap, nu sunt în siguranță. Și facem cunoștință și cu câteva personaje noi.
Aștept volumul ăsta de vara trecută, pentru că acela s-a terminat cu ditai cliff-hangerul, de rămăsesem holbându-mă la carte după ce am terminat-o, ca să exagerez puțin. Și chiar nu îmi puteam închipui încotro se va îndrepta povestea de acolo și trebuie să spun că au existat suficiente chestii în volumul ăsta care m-au luat prin surprindere.
În primul rând, trebuie să vorbesc despre Hyden, el este cam principalul personaj nou care apare, și care are un rol important în poveste. Mi-a plăcut de el foarte mult la început, la final am rămas cu un ușor semn de întrebare în privința lui, pentru că aflăm niște lucruri la care eu am rămas total șocată, și niște lucruri cu care nu am fost de acord, mă refer la ceva ce a făcut el. Pentru că la un moment dat a acționat pe principiul "scopul scuză mijloacele" și nu e chiar atât de simplu. Dar în afară de asta, personajul lui mi-a plăcut mult.
Callie e în continuare un personaj care mi se pare puternic, nu a renunțat niciodată, deși au existat momente când s-a simțit complet descurajată. Dar asta e normal în situația ei, și mi s-a părut că s-a descurcat cu situațiile date destul de bine.
Un alt punct în plus pentru această carte pentru mine a fost reprezentat de faptul că acțiunea se desfășoară repede, totul începe în forță și o ține cam tot așa până la final. Există momente mai liniștite, dar acelea au fost de scurtă durată. E drept că se întâmplă ceva la un moment dat care pe mine m-a băgat în ceață complet, și e o chestie la care m-am gândit mult chiar și după ce totul a fost explicat. E o parte în cartea asta care mie mi s-a părut destul de ciudată, dar la final nu m-a deranjat foarte tare, și se leagă cu restul poveștii, deci pot zice că a fost ok în cele din urmă.
Un lucru foarte important pentru mine, având în vedere că asta e o carte YA, a fost faptul că, pe lângă că nu există în nicio clipă un triunghi amoros, și faptul că acea parte romance e aproape inexistentă. Există așa ceva în carte, și apreciez că este acolo, dar se pierde cumva în fundalul a tot ceea ce se petrece în viețile protagoniștilor. Asta a contat mult pentru mine în contextul în care poveștii în sine nici nu cred că i s-ar potrivi mult romance. Ar fi fost, așa cum am văzut în recenzia lui Roxtao, ca nuca în perete.
Finalul poveștii pot spune că pentru mine a fost unul satisfăcător, am fost fericită cu modul în care totul s-a terminat. Cu toate astea, tot am impresia că ceva a lipsit cărții acesteia, deși nu aș putea spune ce anume. Cumva, mi se pare că primul volum a fost mai reușit, deși cu foarte puțin.
În cele din urmă, asta e o serie pe care o recomand, mi s-a părut mult mai originală față de alte serii distopice și alte cărți ale genului YA pe care le-am citit până acum.

- Tu ce-ți dorești, Callie Woodland?
- Îmi vreau familia înapoi.
- Îmi pare rău, nu se poate. Va trebui să faci o familie nouă din ce ți-a rămas. Toți vom proceda la fel. Tu ești norocoasă că ai un frate.

- Indiferent în câți oameni poți intra, nu poți să schimbi ceea ce ești.

Pustietatea sufletească era mai teribilă când nimeni nu înțelegea.

Comentarii

  1. Vreau Endeeeers.
    Imi place recenzia ta. N-am citit-o integral, sa nu aflu ceva, dar per total e misto.
    Vezi ca sunt multe povestiri/nuvele pe langa cartile integrale, le gasesti in engleza. Nu stiu daca sunt gratis, dar sunt interesante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte tare cartea!
      Mersi, mă bucur că îți place.
      Știu că sunt vreo patru nuvele tot în lumea din serie, chiar mă gândeam să le citesc și pe alea, dacă le voi putea găsi.

      Ștergere
  2. Ultimele doua citate imi plac mult. :>3
    Si faptul ca actiunea e imprevizibila si alerta pe alocuri ma face sa vreau sa ma apuc si mai mult de seria Starters.:x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic că merită să citești seria, mai ales pentru că e formată doar din aceste două volume. Plus că e mult mai originală față de multe cărți ale genului pe care le-am citit.
      Sper să-ți placă, dacă te decizi să te apuci :)

      Ștergere
  3. Iti vine sa crezi ca aveam emotii legate de impresiile tale fata de aceasta carte? Stiu ca la doua dintre lecturile YA relativ recente nu ne-am potrivit deloc la impresii si chiar ma temeam ca nici cartea aceasta nu va fiu pe gustul tau :)) Ma bucur ca a fost!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios? La asta nu mă așteptam :)) Nu mai știu exact care, dar știu că au fost vreo două cărți la care nu s-au potrivit gusturile, totuși de cele mai multe ori îmi plac cărțile cărora le faci recenzii pozitive. Eu aveam emoții legate de cartea asta pentru că am citit și păreri negative pe Goodreads, și mă bucur mult că nu a fost și cazul meu.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu