Grace de Monaco

Recent am vorbit pe blog despre cartea scrisă de Jean des Cars despre această prințesă de Monaco și viața ei, și spuneam că mi-a plăcut foarte mult. Recenzia aceea o puteți citit dând click aici. Se putea să nu văd și filmul? Bine, nu mă așteptam să îmi placă, asta bazându-mă pe trailer, după ce am citit cartea, dar am fost o dată la Monaco și m-am gândit că ar fi frumos să văd imaginile de acolo. Filmul însă mi se pare... cum să mă exprim? Singurul mod frumos în care îl pot descrie este în felul următor: cel care a scris scenariul a luat istoria și a făcut un fanfiction din ea. Ăsta e singurul mod în care pot eu să văd lucrurile.
Mă așteptam să văd un film despre viața prințesei Grace, în schimb ceea ce am primit a fost o concentrare a întregii acțiuni pe un conflict dintre Franța și Monaco care, deși a existat, nu a atins niciodată asemenea proporții. Iar relația dintre Grace și Rainier și dintre Grace și familia ei au fost foarte departe de realitatea istorică. Asta m-a deranjat foarte tare, mai ales că povestea lui Grace mi s-a părut una frumoasă, sigur nu zice nimeni că a fost ușor și că ar fi fost complet fericită, dar nici nu a fost complet nefericită, așa cum e portretizată în film. În carte chiar se menționează că într-un interviu, ea a spus următorul lucru: "Ei bine, nu mă aștept să fiu fericită. Nu caut fericirea. Totuși, poate că, într-un anumit fel, sunt satisfăcută în viață."
Au fost multe chestii care m-au deranjat la filmul ăsta, cel mai mult fiind modul în care nu se respectă deloc evenimentele istorice și cum la final se lasă să se înțeleagă că Franța ar fi cucerit Monaco, ceea ce este extrem de departe de realitate. Dar cel mai ridicol mi s-a părut faptul că la un moment dat, în timpul conflictului cu Franța, Grace se hotărăște să învețe să fie o prințesă în adevăratul sens al cuvântului și cineva o învață diverse expresii faciale și cum să meargă în public, moment în care chiar am vrut să plec din sala de cinema. Tot nu știu de ce am stat până la sfârșit. Ăsta mi s-a părut de departe cel mai ridicol lucru, în contextul în care la începutul filmului se spune că ea a fost actriță și că a și obținut un Oscar, ceea ce e adevărat. Mi se pare ușor penibil ca cineva să învețe o fostă actriță chestii de genul.
Aș putea continua, dar ăsta e deja un rant, deci mai bine mă opresc. Oricum, nu înțeleg ce au vrut de fapt să obțină cei care au făcut aceste film. Actorii joacă destul de bine, dar filmul în sine e super dezamăgitor, și foarte departe de realitate. Mai bine citiți cartea.

Comentarii