Leapșă: Happy Bookaholic

Leapșa am primit-o de la Ghanda, mulțumesc, și chiar mi se pare foarte drăguță :) Leapșa perfectă pentru cei obsedați de cărți, așa ca mine și ca mulți alții. Un singur lucru mai vreau să spun, anume că nu consider că a fi bookaholic e un lucru rău, ba din contră, e un lucru extrem de bun. Cititul are foarte multe beneficii și ar trebui încurajat din plin.
1. Ce iubeşti cel mai mult atunci când cumperi cărţi noi? 
Cred că cel mai mult îmi place sentimentul acela că am în sfârșit în posesie acea carte pe care mi-o doresc de mult timp, pentru că de obicei așa mi se întâmplă. Și faptul că știu că prin intermediul acelei cărți voi cunoaște persoane noi, interesante, nu contează că ele în sine nu sunt reale, pentru că tind că cred că personalitățile lor se pot regăsi totuși în realitate.
2. Cât de des îţi cumperi cărţi noi?
Nu știu, depinde. Pe la sfârșitul anului 2013 și anul acesta am început să îmi cumpăr din nou cărți, ceea ce fac cam de câte ori am ocazia, mai ales la reduceri. Nu prea mai cumpăr cărți din librării, deși nu am renunțat de tot la ele. 
3. Librării sau magazine online? 
În ultimul timp, magazine online. Mai ales pentru că economisesc timpul pe care îl petreceam până ajungeam în librărie și înapoi acasă, plus că online există mai mereu câte o promoție, ceea ce e mereu un lucru bun. Totuși nu voi renunța la târgurile de carte, pentru că îmi place atmosfera de acolo.
4. Ai o librărie preferată? 
Online, Libris. Senzația mea e că ei au reduceri pe tot parcursul anului, ceea ce poate fi și enervant uneori, mai ales că fondurile mele sunt limitate. Dar au avantajul cu acel curier gratuit. Ca și librărie fizică, aleg Cărturești. Nu știu cum să descriu exact, dar întotdeauna îmi place să mă aflu acolo, mi se pare o librărie foarte prietenoasă, mai drăguță decât Diverta.
5. Faci precomenzi? 
Nu prea. Am făcut pentru Grace de Monaco, dar a fost o mare păcăleală pentru că am plătit transportul și în cele din urmă am economisit circa 3 lei. Și mai bine aștept să aud părerile altora înainte, asta dacă nu e o carte a vreunui autor care știu că nu mă va dezamăgi, așa cum este cazul lui Jean des Cars.
6. Ai o limită lunară când vine vorba de cumpărat cărţi? 
Nu aș avea, dacă nu ar fi vorba de banii care nu cresc în copaci. Și de spațiul din bibliotecă care se tot diminuează. Bine, nici nu aș vrea să am o groază de cărți necitite în bibliotecă, dar ca și regulă nu îmi impun singură vreo limită.
7. Ai interdicţii la cumpărat cărţi? (book buying bans) 
Nup. Mai se ia mama de mine că am destule cărți necitite, dar de fapt știu că nu are nimic împotrivă. Ea a fost cea care mi-a stârnit dragostea pentru citit, și tata mă susține. Mă mai sâcâie el din când în când, că așa e el, dar știu că faptul că citesc atâta i se pare un lucru bun. 
8. Cât de lung este wishlist-ul tău? 
E destul de lung, și mereu apar alte și alte cărți și mai descopăr și unele publicate acum câțiva ani care sună interesant și lista devine tot mai lungă.
9. 3 cărţi din wishlist pe care vrei să le cumperi în momentul ăsta.
Specimenul de Andrei Trifănescu și Acluofobia de A.R. Deleanu. Cealaltă încă nu a apărut, dar nu mai pot de nerăbdare să o pot cumpăra, anume Alexandra de Anna Vary, volumul 3 din trilogia Ultima vrăjitoare din Transilvania. 
10. Cine doreşti să mai facă acest tag? 
Păi, oricine vede leapșa asta și își dorește să o facă, nu știu exact cui să o dau, pentru că nu știu cine a făcut-o și cine nu. Dar dacă sunteți cititori și o vedeți, faceți-o și eventual, dacă vreți, și mie mi-ar plăcea foarte mult, lăsați un link de la postarea voastră în secțiunea de comentarii :)

Am dat și ultimul examen azi, a fost bătaie de joc, sunt plină de nervi din cauza lui, iar mama mi-a spus că sunt reduceri pe Libris, deci mda acum mă uit la cărți pentru a-mi ridica starea de spirit. 

Comentarii

  1. Mi-au plăcut răspunsurile tale, tare drăguțe! Chiar amuzante, la faza cu părinții. Ai mei sunt încă ok, că încă nu-mi dau toți banii doar pe cărți (deși nici departe nu sunt).
    Îmi place foarte mult că tu ești un fel de deschizătoare de drumuri pentru mine în ce privește autorii români, aud și eu ce e mai nou pe partea asta de mileniu.

    Sper să te simți mai bine, bucură-te că măcar ai scăpat și hey, posibil cărți noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu îi dau chiar doar pe cărți, doar că na, e o chestie care îmi place mult și îmi place să și vorbesc despre asta, deși nu prea mă mai ascultă nimeni :))
      Încerc și eu cum pot să le fac reclamă, dacă e să o iau așa, pentru că într-un fel mi se pare trist că nu sunt așa cunoscuți, mai ales că am citit niște cărți care le bat de departe pe cele publicate din afară.

      Mi-am mai revenit un pic, am decis că nu merită să îmi creez o stare proastă din asta, încă am speranța că voi trece, și sunt încântată că o să am în curând în posesie primele două cărți pe care le-am enumerat în penultima întrebare. Abia aștept, am un chef imens de citit autori români :D

      Ștergere
  2. Bun venit în vacanță! Și ca să te înveselesc, Acluofobia în format e-book e moca mâine (vineri) pe elefant :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu