sâmbătă, 21 iunie 2014

"Numere(Numere #1)" de Rachel Ward

Mă tot uit după cartea asta de mai bine de un an, cred, și am fost încântată când am găsit-o pe Libris la jumătate de preț. Cum puteam să zic nu? Dacă mi-a plăcut sau nu... vedeți voi în continuare.
Jem este o fată de cincisprezece ani care are un secret: poate vedea ziua în care oamenii vor muri dacă se uită în ochii lor. Nu îi place deloc asta și stă departe de oameni, cel puțin până îl întâlnește pe Spider. Viețile amândurora se schimbă după ce, aflați lângă Ochiul Londrei, Jem observă că toți oamenii de acolo au același număr, și îl ia pe Spider și fug de acolo. Câteva minute mai târziu are loc un atac terorist. Ei se trezesc urmăriți de poliție, care vor să afle cum de au știut să fugă de acolo exact la timp.
Ok, subiectul chiar suna foarte interesant, din păcate modul în care se desfășoară de fapt lucrurile... nu e la fel de interesant. De fapt, după o sută de pagini eram deja plictisită, dar voiam totuși să știu cum se va termina totul pentru ei. Dar la un moment dat nu am mai rezistat și am început să citesc pe sărite până la final. Și mi s-a părut a fi o mare dezamăgire. Înțeleg ce a vrut de fapt cartea, cel puțin cred că înțeleg, anume că de fapt nu contează când vei muri, pentru că este inevitabil, ci este mult mai important cum alegi să trăiești, doar că modul în care a transmis mesajul ăsta nu mi s-a părut foarte interesant. Pentru că de fapt foarte mult timp din carte este petrecut urmărindu-i pe Spider și Jem cum încearcă să nu se lase prinși de poliție, convinși fiind că îi vor acuza pe nedrept pentru ceea ce se întâmplase cu Ochiul Londrei. La început am înțeles de ce au crezut asta, dar după un timp, mai ales aproape de final, mi s-a părut cumva ilogic pentru ei să fugă de poliție, mai ales având în vedere ce s-a întâmplat când au făcut-o totuși. Nu știu, m-am tot gândit la asta și ceva nu se leagă în mintea mea. 
Despre personaje nu am prea multe de zis. Nu m-au impresionat cu absolut nimic, nici chiar când au avut acea mică poveste de dragoste. Poate a fost plictiseala de vină, dar în punctul ăla chiar nu mi-a mai păsat. Mi-a plăcut totuși discursul lui Jem de la finalul cărții, mi s-a părut o chestie foarte inspirată și adevărată de altfel. Cât despre ce a pățit Spider la final... și-o cam căuta cu lumânarea din punctul meu de vedere. Nu vreau să par heartless sau ceva, dar nu mă pot gândi altfel la chestia aia. A fost cumva complet ironic, mai ales în punctul acela, dar cam cu atât am rămas din tot acel eveniment. Totuși a transmis bine ideea că de inevitabil nu ai cum să scapi.
Per total, a fost o carte ok, nici nu am urât-o, dar nici nu pot spune că mi-a plăcut. Nu a fost pentru mine, dar poate altora le va plăcea, deci dacă sună ca ceva ce v-ar plăcea, dați-i o șansă. Eu una apreciez mesajul transmis, dar nu mi-a prea plăcut modul în care a ales autoarea să îl transmită.

8 comentarii:

  1. Cartea asta tot îmi apărea prin fața ochilor de câteva luni, și eram tare curioasă să văd cum e și despre ce e mai exact. Acum că ți-am citit recenzia și am văzut ce aveam nevoie, sunt cam rezervată dacă să o cumpăr sau nu. După ce am văzut și câte stele i-ai dat pe Goodreads.

    Să zicem că m-aș răzgândi și aș cumpăra-o din pricina subiectului care, într-adevăr, este foarte interesant, dar din câte ai spus, faptul că nu este așezată cum trebuie, ăsta e un mare minus. Oricât de frumoasă ar fi o idee, dacă nu e îmbinată cum trebuie, se duce precum praful totul. Și din câte am observat, nu este doar un volum. Hmm, nu prea știu ce să zic, dar în orice caz, nu va fi pe lista mea de cărți pe care trebuie să le cumpăr neapărat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu ce să îți zic, eu am citit și păreri bune pe goodreads, cred că depinde de persoană și de gusturi.
      Sunt trei volume, dar din câte am citit urmăresc personaje diferite și în viitor. Eu nu cred că voi continua seria, pur și simplu nu mă mai atrage.

      Ștergere
    2. Asta este și problema, am citit păreri bune dar și rele. Plus că, dacă nu-mi place cum scrie autoarea (ceea ce mi se întâmplă destul de des), nu voi mai citi. Iar dacă o am cumpărată știind că mai sunt ale două volume, nu-mi place să am serii sau trilogii incomplete. Nu prea mă mai arunc așa, fără să fiu sigură, deoarece mi s-a întâmplat de multă ori.

      Ștergere
    3. Eu am renunțat la mai multe serii de-a lungul timpului, dacă nu mi se pare că merită nu mă mai chinui cu restul cărților. Cât despre stilul autoarei, nu știu, fiind și traducere e mai greu de zis, nu mi s-a părut nimic deosebit, doar că mi s-a părut destul de plictisitoare cartea.

      Ștergere
  2. Și eu am citit cartea asta și nu m-a impresionat. Am zis să-i acord o șansă fiindcă am văzut foarte multe recenzii pozitive pe mai multe bloguri însă m-a cam dezamăgit. Bine că tu ai luat-o cu jumătate de preț!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu la fel am făcut. Da, mă bucur măcar că nu am plătit prețul întreg pe ea, cumva chestia asta mă consolează.

      Ștergere
  3. Coperta e adorabilă și mă face achiziționez Num3re, însă știu cum e să citești cărți plictisitoare, așa că cel mai probabil o voi lua de la bibliotecă, atunci când va apărea acolo.
    Apropo, îmi place recenzia, mai ales că nu e tocmai pozitivă, dar nici negativă și exact asta apreciez eu la anumiți bloggeri-sinceritatea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, coperta e drăguță într-adevăr, asta mi-a atras atenția prima dată la cartea asta.
      Mersi, mă bucur, încerc să fiu cât mai sinceră în recenzii :)

      Ștergere