miercuri, 9 iulie 2014

"Cântul vrăjitoarelor volumul 2" de Mireille Calmel

Where do I begin? A, da, vreau neapărat volumul trei! Seria asta mi se pare prea tare deja și mă bucur enorm că am citit undeva recenzia ei și am decis să o citesc, aș fi pierdut o poveste foarte bună altfel. Coperțile sunt oribile, în afară de culori, dar povestea e una mult mai bună.
Nu îi pot face rezumat, pentru că toată cartea urmărește poveștile mai multor personaje, care în final sunt convinsă că se vor întâlni, dacă nu în persoană, măcar destinele lor. Iar ăsta e unul din lucrurile pe care le apreciez enorm la trilogia asta, faptul că toată povestea, în sine, e mult mai complicată decât mi-aș fi putut închipui. Pe mine cel puțin m-a ținut cu sufletul la gură în permanență în timp ce o citeam. Mi se par foarte interesante genul ăsta de povești și cred că asta e una din acele serii care va avea complet sens doar atunci când voi termina și ultimul volum, de care sper să fac rost curând.
Mai întâi, trebuie să mai zic despre personaje. Mi se par toate atât de bine construite pentru ceea ce trebuie să facă, pentru rolul lor în poveste, încât există momente destule pe parcurs în care m-am trezit sperând că vor fi bine și că vor reuși să ajungă acolo unde vor și că vor reuși să fie fericite. Deși la final realizez că ele nu există, dar nu mă pot abține să nu le încurajez cumva. Asta nu e valabil pentru toate cărțile pe care le citesc, de aceea apreciez când se întâmplă.
Autoarea chiar a reușit, cred eu, să surprindă foarte bine perioada în care are loc acțiunea cărții, chiar am avut impresia că sunt acolo. Plângerea mea de la recenzia primului volum o mențin, dar nu mă deranjează atât de mult pentru că realizez că lucrurile cam așa se petreceau în vremurile acelea și nu face decât ca totul să pară mai credibil în mintea mea. Dacă acele lucruri s-ar fi petrecut într-o carte cu acțiunea în prezent, aș fi aruncat-o de mult pe geam. Așa, însă, se acceptă. M-au frustrat toate acele scene și nedreptăți, adevărat, dar nu suficient cât să strice plăcerea lecturii. Ca să fie clar, mă refer aici la multele scene sexuale, cât și un pic la toată situația creată de religia creștină în carte, cu care nu prea sunt eu de acord. Din primul motiv, nu aș recomanda cartea decât după o anumită vârstă, să zicem 15 ani. Bine, a existat un anume moment în care mi-a trecut prin cap ceva de genul "dafuq am I reading?", dar am trecut peste. Chestia e așa ciudată cum e pusă acolo, dar cumva o înțeleg, e complicat, simțeam totuși nevoia să menționez asta.
Îmi place în continuare de Algonde, parcă a devenit și mai puternică și mai sigură pe ea în volumul ăsta, în ciuda a tot ceea ce i se întâmpla, sau poate tocmai de aceea; îmi plac genul ăsta de personaje. De fapt, mi-au plăcut toate personajele pozitive, iar pe cele negative le apreciez pentru modul în care au fost construite.
Încă îmi vine în minte faza cu "ironia sorții", pentru că se întâmplă atât de multe lucruri aici care exact așa par, deși personajele încă nu o știu. Mi s-a părut de asemenea interesant cum totul pare să se lege din ce în ce mia mult și am început să înțeleg de ce anumite personaje sunt acolo, de ce sunt în centrul acțiunii, unele mai mult ca altele, și alte chestii, chiar sunt curioasă să aflu cum anume se va termina totul.
Recomand trilogia, cu mențiunea de mai sus, cea legată de vârstă.

- În asta constă magia amintirii. Redă iluzia lucrurilor.

"Destinul este influențat și de hotărârile pe care le ia fiecare."

- La ce bun să reînvii o speranță care ar putea muri încă înainte de a se naște?

- Oare poți înlocui vreodată ceea ce inima ta a iubit?

- Când iubești pe cineva, trebuie să-l lași să-și aleagă singur destinul. Libertatea este un dar prețios.

4 comentarii:

  1. Okay, deci e trilogie. Credeam, inițial, că va avea mai multe volume. Nu de alta, dar tot o văd de o grămadă de vreme prin librării, și nu știam ce e până la urmă. Adevărul e că nici nu m-am interesat, cred că am pus mâna pe una dintre ele o singură dată; cum eu nu prea sunt fană a vrăjitoarelor, nu i-am dat mare importanță. Oricum, pentru o vreme bună nu mă voi încumeta să mă mai informez despre ea, deoarece vreau să termin întâi trilogiile începute, și după să mă mai apuc de altele. Poate îi voi da și ei o șansă, cine știe. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e chiar cu vrăjitoare, din câte am citit ar fi zâne, oricum magia nu e chiar foarte prezentă. Știu cum e cu terminatul seriilor începute, și eu încerc să nu mai încep altele. Dacă te vei decide să o încerci, sper să îți placă :)

      Ștergere
  2. Vreau trilogia asta foarte mult! Ador genul acesta de fantasy, e pur și simplu fenomenal! E a doua recenzie pe care o citesc și care mă face să vreau să mi-o cumpăr acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-am comandat și eu al treilea volum, că tot aveau pe Libris reduceri, abia aștept să aflu cum se termină totul :) Trilogia e mult mai bună decât mi-am închipuit, sper să o poți citit curând, aș fi curioasă să citesc și alte păreri :)

      Ștergere