sâmbătă, 12 iulie 2014

Gatchaman Crowds

Merci Sara pentru recomandare! Mai am vreo câteva postări scrise prin ciorne, dar vreau neapărat să vorbesc despre anime-ul ăsta.
Povestea în sine e una destul de ciudată, cred eu, dar e ceva de genul: extratereștri preiau controlul oamenilor, cu scopul de a crea daune, iar un grup, denumit Gatchaman, are sarcina de a proteja planeta de ei, pentru ca aceasta să nu fie distrusă. Cel mai nou membru este Hajime, o fată extrem de optimistă, pe care niciunul din ceilalți membri nu o consideră cine știe ce la început, dar care ascunde nenumărate surprize pentru ei.
Regula mea de bază legat de anime-uri mai nou, urmând sfatul cuiva, e să mă uit la cinci episoade înainte de a mă hotărâ dacă merită sau nu. Începutul acestuia e extrem de ciudat și un pic cam greu de înghițit pentru mine, dar nu m-am lăsat, și am și ajuns la final. Ideea e că începe să aibă mai mult sens după primele cinci episoade, pentru că te cam aruncă undeva prin mijlocul acțiunii și la început nu se înțelege mare lucru din ce vrea el de fapt.
La final pot spune că mi-a plăcut, mai ales pentru mesajul pe care vrea să îl transmită, cel puțin în mintea mea. Mi-a plăcut că a arătat că oricine poate fi erou, că nu e neapărat nevoie de puteri și abilități speciale pentru a face ceva ce să schimbe cumva lucrurile, mai ales dacă oamenii reușesc să treacă peste diferențele dintre ei și să lucreze împreună. Asta apreciez cel mai mult la acest anime. Cât despre modul în care a fost transmis mesajul ăsta, nu-s chiar cel mai mare fan al lui, dar a fost ok până la urmă, și cumva comic.
Personajele ajung să fie foarte simpatice după ce am ajuns să le mai cunosc, cred că preferatul meu e O.D, deși și de Utsutsu mi-a plăcut destul de mult. Hajime e genul ăla de persoană super optimistă, pe care la un moment dat nu am mai înțeles-o, pentru că eu nu am fost niciodată așa și nici nu voi fi, dar ceva din acel optimism cred că mi s-a transmis și mie, deci nu am de ce să mă plâng. Totuși chiar mi-a plăcut modul în care alesese ea să vadă lumea, și o admir într-un fel pentru că reușea să mențină acea viziune, mai ales în mijlocul tuturor lucrurilor care se întâmplau în jurul ei.
Mi-a plăcut finalul, și nu chiar. Adică, prea s-a terminat brusc și o anumită chestie pe care voiam să o văd, legată de O.D., nici nu a fost acolo, ceea ce mi s-a părut ciudat, cred că ar fi trebuit să existe. Cealaltă plângere a mea e faptul că o anume chestie nu mi s-a părut a fi explicată complet, ceea ce m-a lăsat cu niște nelămuriri. Bine, nu prea am fost eu fan nici al animației prea tare, dar am văzut și mai rele, deci a fost ok în cele din urmă, m-am obișnuit.
Ca și concluzie, pot spune că mi-a plăcut, nu a fost chiar ce mă așteptam, dar mi-a captat suficient interesul pentru a vedea toate episoadele. E o chestie mult mai veselă decât m-aș fi așteptat, oricum, ceea ce nu e un lucru rău, m-a lăsat cu un sentiment plăcut la final. 

2 comentarii:

  1. Mie mi-a plăcut mult, poate și din cauză că-l vedeam când încă era on-going, și fiecare săptămână aducea un nou episod de optimism și fericire. Mie mi se pare că mai mult anime-ul vrea să transmită ideea că „lumea mai are și părțile ei bune, și că încă merită salvată, în ciuda relelor și cruzimilor care se întâlnesc prea des”. Mie chiar mi-a prins bine optimismul la momentul respectiv, iar pe Hajime, deși nu o plăceam prea mult la început, am ajuns să o iubesc, pentru că este genul de persoană care ascunde în spatele optimismului și firii neatente înțelepciune și atenție la tot ce o înconjoară. Ea știe și ea are și curajul de a spune pe bune (pentru că O.D. și alte câteva personaje, în ciuda faptului că știu anumite lucruri, preferă să se descurce singuri, în timp ce Hajime preferă să pună accent pe munca în echipă, pe faptul că nu există un singur erou, ci umanitatea împreună formează acel erou). Poate că văd eu totuși prea mult, haha.
    Însă sunt surprinsă să văd că ți-a plăcut atât de mult încât să-l vezi atât de repede, mă bucur că în cele din urmă nu te-a lăsat cu un gust amar și abia să văd ce spui și de restul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La asta nu m-am gândit, mi se pare interesant ce au găsit și alții într-un anime, e adevărat ce zici totuși, omenirea are și părțile ei bune. Adevărul e că optimismul chiar prinde bine, mai ales că am o perioadă în care trec dintr-o extremă în alta. Nici eu nu am plăcut-o pe Hajime la început, dar după ce mi-am dat seama cine e de fapt, chiar a început să-mi placă. Cel mai mult mi-a plăcut când a pus întrebarea aceea: "What makes a hero?"
      O să mă uit cu siguranță și la restul, chiar sunt curioasă :)

      Ștergere