"Mai puternic decât frica" de Marc Levy

Motivul pentru care am vrut să citesc cartea asta e pentru că am aflat că ar fi continuarea unei alte cărți a lui care mi-a plăcut mult, anume "Și dacă aș mai trăi o dată". Din păcate, asta nu a fost nici pe departe la fel de bună. Îmi dau seama acum că Marc Levy e un autor care îmi place tot mai puțin, și devin din ce în ce mai puțin interesată de cărțile lui.
Asta e într-adevăr o continuare, iar totul poate fi puțin confuz dacă nu ați citit-o pe prima, dar nu foarte mult. Chiar și așa, eu tot am avut un moment în care am rămas confuză, dar a trecut repede. În cartea asta îl reîntâlnim pe Andrew Stilman, care acceptă să o ajute pe Suzie Baker să scoată la lumină un anume adevăr despre bunica ei, despre care se crede de ani de zile că a vrut să-și trădeze țara.
Mda, nu mi-a plăcut, și am fost convinsă de asta cam din primele două-trei capitole. Pentru că o întâlnim prima dată pe Suzie, care face o chestie care mi s-a părut a fi o prostie pură și a avut consecințe oribile și pentru alții. Și tot nu se învață minte și îl mai atrage în asta și pe Andrew, nici el nu e genul care să se învețe minte, deși mai avea un pic și își pierdea viața cu vreo trei luni în urmă, din cauza unui articol al lui.
După ce am citit despre ceea ce a făcut Suzie la început, am fost ferm convinsă că nu îmi va plăcea și că mă voi opri fix acolo. Apoi a apărut și Andrew Stilman, am avut un moment de "ce naiba mai e și asta?", mi-am revenit repede după, iar apoi au urmat câteva capitole chiar interesante. Totul însă a luat-o în jos definitiv după ce Suzie i-a explicat lui Andrew de ce are nevoie exact de ajutorul lui, iar când cartea a dat-o un pic în teoriile conspirației, deși asta e o mică exagerare, am început să o iau pe sărite până la final, doar ca să aflu și eu care e faza. Și a fost o dezamăgire maximă. Nu știu, dar totul prea a părut cusut cu ață albă, ceva din toată povestea pur și simplu nu m-a convins, mereu a existat un acel ceva ce nu mi se părea deloc credibil.
Nu mai zic altceva, că nu aș vrea să mă apuc să scriu spoilere pe aici. Dezamăgitor rău, din păcate. Cred că nu am mai scris de ceva timp o recenzie atât de scurtă.

Uneori, e de-ajuns un gest oarecare sau o atenție, ca să te încredințezi că l-ai găsit pe acel altul ce-ți este atât de asemănător.

- Sunt unele locuri care-ți răscolesc amintirile.

- Curajul e doar un sentiment mai puternic decât frica.

Comentarii