luni, 14 iulie 2014

Recomandări 2014: partea întâi

Am văzut genul ăsta de postare pe blogul lui Dubhe și mi s-a părut interesantă ideea, deci am zis că de ce să nu fac și eu așa ceva? Cum a trecut jumătate de an, să fac și eu niște recomandări din ce am citit momentan. Goal-ul meu pe Goodreads e să citesc 50 de cărți anul ăsta, din care am citit 21, ceea ce înseamnă, conform site-ului, că sunt cu 5 cărți în urmă, dar nu-mi pasă, provocarea e mai mult pentru amuzament decât pentru orice altceva. Dacă vreți să vedeți tot ce am citit anul ăsta, găsiți aici.
M-am tot uitat, încercând să mă hotărăsc câte să recomand, Dubhe a avut 10 cărți, dar nu am putut să adun atâtea și am hotărât să fac un top 5. Și aici nu voi include Stăpânul inelelor pentru că toți știți cu siguranță despre trilogia asta și ați auzit cu siguranță și despre cât de epică e până acum. 
Dar să trecem la subiect. Nu vor fi într-o ordine anume.


Destine pierdute de Adina Speteanu

Toată seria de fapt, urmează să apară volumul trei săptămâna viitoare, abia aștept!
Seria e despre vampiri și strigoi, și se folosește de legendele de la noi din țară, într-un mod foarte original, zic eu. Povestea este una mult mai complexă și mai complicată decât mi-aș fi închipuit atunci când am început să o citesc, iar asta e prima serie cu vampiri care îmi place și care nu mă enervează la culme pe care am citit-o în mulți ani. Iar dacă după primul volum nu am fost eu tocmai convinsă, după ce l-am terminat pe al doilea nu mai am aceeași părere; chiar merită.

Recenzii: volumul 1 și volumul 2






The night circus de Erin Morgenstern

E o carte care mie mi s-a părut pur și simplu magică, de la început până la sfârșit, am iubit totul la cartea asta, de la personaje la circul în sine și până la toate trucurile care apar pe parcursul poveștii.
E una din cărțile mele preferate.









Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel

Ignorați coperțile absolut oribile, vă rog. Ăsta e până acum cel mai bun exemplu a zicalei "nu judeca o carte după copertă". Trilogia aceasta urmărește viețile mai multor personaje, ale căror destine nu se află deloc în mâinile lor, deși încă nu o știu, dar cărora soarta le-a pregătit ceva măreț, cred eu. Am citit primele două volume și pot spune că seria m-a uimit în mod plăcut din foarte multe puncte de vedere. 
Nu spun mai multe, pentru că nu vreau să dau spoilere, dar vă încurajez să îi dați o șansă.

Recenzii: volumul 1 și volumul 2.






Ultimul avanpost de Lavinia Călina

Ca să o descriu cât mai scurt posibil, aceasta este o distopie care se petrece în România prin anul 2046, sper să nu greșesc, cu reținutul anilor stau mai prost. Dar nu respectă tiparul multora dintre distopiile existente, ci vine cu o poveste și niște întorsături de situație foarte originale.
Aștept acel volum doi, despre care autoarea ne-a asigurat în mai multe interviuri că va exista, abia aștept să văd ce anume se va petrece mai departe și sper să apară mai repede.








Umbra vântului de Carlos Ruiz Zafon

Este un roman cu adevărat special în mintea mea, care reușește să urmărească poveștile a doi tineri ce au trăit în perioade diferite, fiind o poveste într-o altă poveste, fără ca una să pară mai interesantă decât cealaltă. Cred că este mai ales o carte pentru cei care citesc relativ mult, iar la final am rămas cu suficiente citate deosebite din ea.





Acestea ar fi momentan. Nu sunt singurele cărți citite care mi-au plăcut mult, dar sunt cele care mi s-au părut mie a fi cele mai bune dintre toate cele 21 citite până acum. 

8 comentarii:

  1. Cum două dintre ele le-am citit – trei, ca să pun și volumul al doilea din "Dincolo de moarte" –, și mi-au plăcut nespus de mult, mi-au mai rămas celelalte. Ce e drept, cu "Cântul vrăjitoarelor" sunt puțin în dubii, deoarece nu sunt încă ferm convinsă dacă să-mi cumpăr trilogia sau nu. În schimb, "Circul nopții" de-abia aștept să o citesc, am răsfoit-o în treacăt de câteva ori, și mi-a plăcut ce-am găsit pe acolo. Momentan sunt în lupte seculare cu "Dragonul Maiestății Sale", deoarece, în ciuda faptului că-mi place cartea la nebunie, nu prea mă simt în stare să citesc. Iar ultima, văd ce fac și trebuie să mi-o cumpăr.

    Da, și eu mi-am propus să citesc 50 de cărți anul ăsta, dar sunt doar 8. Bine, luate de-abia din luna aprilie, deoarece atunci m-am gândit să-mi fac și eu Goal-ul, exact când mi-am făcut și cont pe Goodreads. Mai citisem înainte vreo zece, sau mai multe, cred, dar nu s-au pus. Oricum, de când am început anul, am fost cam leneșă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poți încerca cu primul volum, să vezi cum ți se pare, bine, ai zis că nu ești chiar fan vrăjitoare, deci nu știu ce să zic. Abia aștept să citesc și recenzia ta la "Circul nopții" atunci, și la "Dragonul majestății sale", că am tot văzut cărțile alea prin Diverta. Știu, și eu sunt tot cam așa acum, sper să treacă repede.

      Pe Goodreads le poți adăuga și pe celelalte la goal dacă precizezi data la care le-ai citit atunci când le dai rating-ul, atunci le numără, nu contează când ți-ai făcut cont. Am descoperit și eu chestia asta acum vreo lună.

      Ștergere
  2. Am citit doar 2 cărți, dar sunt toate pe lista ”de citit”. Foarte bune recomandările! Trebuie să fac rost de Cântul vrăjitoarelor cât mai repede...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur :) Da, trebuie clar, trilogia e foarte bună, abia aștept să îmi revină cheful ca să citesc și al treilea volum.

      Ștergere
  3. Mulțumesc foarte mult pentru că ai inclus și seria "Dincolo de moarte" în lista recomandărilor. Sper ca următoarele volume să nu te dezamăgească și să ți se pară la fel de interesante ca cele de până acum. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai pentru ce :) Abia aștept să reușesc să pun mâna pe volumul 3, sunt destul de convinsă că nu voi fi dezamăgită. Am o curiozitate totuși, câte pagini are volumul ăsta?

      Ștergere
    2. O să fie mai subțirel. Încă nu știu câte pagini o să aibă, dar în Word mi-au ieșit 150, mai puțin în comparație cu al doilea volum.

      Ștergere
    3. Am înțeles. Mulțumesc :)

      Ștergere