sâmbătă, 2 august 2014

"Cântul vrăjitoarelor volumul 3" de Mireille Calmel

*Recenzia nu conține nici un fel de spoilere, chiar dacă e a treia dintr-o trilogie, puteți citi liniștiți chiar dacă nu ați citit niciuna din cele trei cărți.*
Și s-a terminat și trilogia asta, mi se pare atât de trist. Mi-a plăcut atât de mult! Vă rog eu frumos să ignorați coperțile astea oribile și să îi dați o șansă, pentru că povestea este de n ori mai bună decât pare.
Nici nu știu de unde să încep, am atâtea sentimente și gânduri în momentul ăsta, că mi-e greu să le organizez într-un fel anume. Atunci când am început primul volum nu aveam niciun fel de așteptări, pentru că nici coperta, nici prezentarea de pe spatele cărții nu îmi spuneau nimic. Dar citisem pe un blog o recenzie pozitivă și am zis că aș putea încerca și eu primul volum. Și, în timp ce dădeam paginile am început să fiu din ce în ce mai curioasă în legătură cu toată această poveste ce cuprindea o gamă largă de personaje de toate felurile, și de destinele lor ce părea că îi leagă cumva, deși în primă fază nu este clar cum anume. Totul devine mult mai clar pe parcurs, iar când am ajuns la sfârșit am fost convinsă că aflasem tot ceea ce era nevoie și trebuie să spun că povestea nu s-a îndreptat deloc în direcția la care mă așteptam la început, ceea ce mi se pare un lucru bun, în cele din urmă.
Am rămas fascinată de epoca în care se desfășoară întreaga poveste, prin anii 1480. Deși anumite lucruri care se petreceau în acele vremuri au fost complet nedrepte și modul în care erau anumite persoane tratate din cauza rangului și alte chestii de genul mi s-a părut foarte frustrant la un moment dat, asta nu a schimbat fascinația mea pentru perioada aceea. Nu aș putea să explic, dar e ceva la perioada aceea care mie îmi place, poate cavalerii, poate rochiile și balurile și toate cele.
Am îndrăgit personajele foarte mult, mai ales la final. Algonde și Mathieu și Mounia și Eugerrand și baronul Jaques și soția lui, Sidonie, și Philipine și Djem și mulți, mulți alții, aș putea înșira mult și bine aici. Mi-a plăcut mai ales la toate aceste personaje puterea și hotărârea de care au dat dovadă până la capăt, chiar și atunci când totul părea împotriva lor, iar speranțele deșarte, ei nu au renunțat și au continuat să creadă că ar putea fi cu toții fericiți. Ce mai, mi-au dat lacrimile pentru ei la final.
Iar finalul acela... mi-a picat fața. Numai la acel final nu m-aș fi așteptat nici în ruptul capului. Acum că stau și îl tot întorc pe toate fețele, mi se pare totuși potrivit pentru trilogie. Sigur, aș fi vrut să știu ceva mai multe, dar nu mă deranjează nici așa. Mi se pare genul acela de final care te duce cu gândul la faptul că în viață acel happy end perfect la care speră toată lumea nu e chiar o opțiune, iar uneori, oricât de mult ai planifica și ai încerca să faci ca totul să iasă perfect, până la urmă mereu va exista acel ceva la care nu te-ai gândit și care va afecta totul până la urmă.
Nu știu ce să mai zic, nu cred că voi reuși să găsesc destule cuvinte pentru a lăuda trilogia asta. Mai zic doar atât: chiar merită!

4 comentarii:

  1. Sincer, coperta nu mi se pare nașpa :D Eram hotărâtă să o citesc de când am citit ce ai scris despre ea zilele trecute, dar acum că am aflat anul în care se desfășoară, vreau neapărat să o citesc! Frumoasă recenzie Leo :* Mulțumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ești prima persoană care spune asta, mie mi se par groaznice. Mă bucur că te-am convins, abia aștept să aflu ce vei crede despre carte :D Merci, mă bucur că ți-a plăcut :)

      Ștergere
  2. Okay, deci, acum că ai terminat toată trilogia, cred că m-ai convins întru-totul să mi-o cumpăr și eu. Poate o voi găsi la pachet pe Libris, și voi dispune de vreo reducere, ceva. :)) Sunt cam strâmtorată cu banii, acum că vreau să strâng pentru Gaudeamus. Oricum, o șansă tot ăi voi da. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că te-am convins :D Pe Libris sigur le vei găsi mai ieftin, mai ales că la Rao au tot fost reduceri de 50%, eu așa le-am luat. Sigur o să mai fie și altele. Chiar sunt curioasă să văd cum anume o să ți se pară :)

      Ștergere