sâmbătă, 30 august 2014

"Mic dejun la Tiffany" de Truman Capote

Pentru o carte atât de scurtă, 187 de pagini, în ea se petrec suficiente chestii, dar în același timp nu par foarte îngrămădite în numărul ăsta de pagini, sper că asta are sens. Clar vreau să mai citesc și alte scrieri ale acestui autor, chiar dacă am înțeles că asta ar fi singura amuzantă.
Povestea: Un scriitor, recent întors la New York, își amintește, împreună cu Joe Bell, deținătorul unui bar din apropierea fostei lui locuințe, despre Holly Golighlty, o tânără cel puțin excentrică despre care ei nu mai știu nimic de mulți ani.
Mi-a plăcut mult de Holly, așa mai ciudată și cu fixațiile ei și toate cele. Nu aș ști cum să explic calumea, dar a avut un anume farmec. Poate pentru că, deși aflăm cât de dezordonată este, reușește cumva să mențină un look chic, mereu cu ruj pe buze și cu ochelari de soare la ochi. Plus modul în care vorbește poate păcăli pe oricine că e o tipă stilată, care știe ce face, asta deși se poate să nu fie chiar așa. Nu aș ști să explic calumea, dar Holly e un personaj pe care l-am îndrăgit de la primele pagini.
Nici nu știu prea bine ce să mai spun despre cartea asta. E atât de scurtă încât dacă aș spune prea multe aș risca să dau spoilere, și nu vreau asta.
Asta e genul ăla de carte în care, în cele din urmă, nu se întâmplă de fapt nimic ieșit din comun, și este totuși interesantă, dacă aș fi început-o dimineața nu m-aș fi oprit din citit până nu aș fi terminat-o.
Nu știu cum să explic de ce anume mi-a plăcut așa mult cartea asta, poate că și pentru că e destul de amuzantă, mai ales datorită lui Holly, dar și pentru ce se întâmplă în ea, ceea ce contrazice un pic ce am zis mai sus, dar asta e.
Recomand cartea asta și abia aștept să mai citesc și altceva scris de Capote.

9 comentarii:

  1. Frumoasa recenzie! Ma asteptam sa fie o carte pompoasa, sau eu stiu.. dar pare foarte interesanta prin simplitatea ei.
    O voi pune pe lista kilometrica :))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci :) Și eu mă așteptam la același lucru, deși nu știu de ce, dar nu e deloc așa. E o carte simplă și foarte simpatică.
      Mă bucur să aud asta, sper să îți placă :)

      Ștergere
  2. E o carte simplă și excepțională! Mie mi-a plăcut foarte mult și mă bucur că este scurtă deoarece aș putea să o recitesc în fiecare zi. ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu ştiam că e aşa scurtă. Încă un motiv să o citesc! :-D
    Mulţumim pentru recomandare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-am mai dat un motiv :)
      Păi, cu plăcere :)

      Ștergere
  4. Eu știu că am adorat cartea asta, mi s-a părut foarte bună, și eu nu am văzut părțile amuzante totuși... Pe mine m-a sucit total, pentru că aș vrea să fiu și eu atât de liberă de conștiința mea ca să pot să cutreier lumea cum îmi doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi s-a părut amuzant mai ales faptul că lui Holly nu îi păsa că își trezea vecinii la ore inumane, și că a intrat pur și simplu în camera scriitorului și a început să vorbească despre diverse chestii. La final nu a mai fost la fel de amuzantă, totuși am râs ceva în timp ce o citeam.
      Asta mi-a plăcut la Holly, că făcea tot ce voia, când voia, fără să îi pese ce cred alții, atât timp cât ea era fericită. Nu cred că aș putea fi vreodată ca ea, dar am admirat-o pentru chestia asta, deși cred că tot din cauza asta a și dat de belele la un moment dat.

      Ștergere
  5. He he he. Doar ce am citit și eu cartea! :) Nu puteam să cred că deși așa mică, am citit-o greoi. Frumoasă prezentare. :3 Hmm, nu știu dacă ai citit despre proiect, dar mi-ar plăcea tare mult dacă ai participa, mai ales că avem nevoie de cât mai mulți bloggeri. Te rog nu ignora strigătul meu de ajutor. :o3 http://welovethesimplelife12.blogspot.ro/2014/08/pagini-cu-suflet-pentru-fiecare-afis-si.html
    Zile frumoase :3

    RăspundețiȘtergere