Alba Iulia

Cred că asta a fost de departe cea mai interesantă experiență din toată călătoria, pentru mine cel puțin, mai ales că în punctul ăsta deja obosisem de atâta mers și stat în mașină, și mă cam săturasem. Scopul pentru care eram în Alba Iulia a fost pentru a vizita cetatea. Recunosc că la început nu mi s-a părut cine știe ce, cum chestiile de genul nu sunt foarte interesante pentru mine, dar mi-am schimbat drastic opinia după ce am vizitat locul cu un ghid, ajung și acolo într-un moment.
Dar mai întâi vreau să vorbesc despre spectacolul, mă rog, mica scenetă, ca să zic așa, pe care am văzut-o în ziua în care am ajuns acolo. Eu nu știam de ea, dar am tot văzut oameni costumați în daci și romani, ceea ce mi-a atras imediat atenția. Am aflat ulterior că urma să aibă loc un mic spectacol la ora șase seara, și am fost și noi.
A fost interesant în primul rând pentru că cei doi prezentatori, nu știu cum să-i numesc altfel, au vorbit despre obiectele pe care le purtau cele două grupuri, despre ce semnificau ele, cât și despre cum s-au transformat armurile romanilor după bătăliile cu dacii. Au fost chiar și demonstrații, doi daci au și tras cu arcul, ceea ce mie mi-a plăcut mult.
A fost vorba despre bătălia dintre Legiunea XIII Gemina și daci și chiar s-au luptat un pic. Știu că era o interpretare, dar mie mi s-au părut convingători. Au vorbit până și în latină.

Următoarea zi ne-am întors pentru a vizita cetatea cu un ghid, iar asta mi s-a părut o chestie foarte interesantă. E un mod mult mai plăcut de a mai învăța câteva chestii despre istoria românilor, asupra căreia nu prea se insistă foarte tare în școală, mai mult la istorie știu că ni se spunea despre conflicte internaționale. Și chiar mi-a plăcut să aflu tote acele lucruri noi despre cetate.
În plus, a fost restaurată foarte frumos. Nu am decât câteva poze, niciuna cu zidurile, pentru că eram prea ocupată să urmăresc ce spunea ghidul. Totuși, am găsit în telefon o poză cu orga din biserica din cetate(am ce am cu orgile, am luat lecții de pian până prin liceu), și cu îngerul care e sculptat pe monumentul ridicat în memoria lui Horia, Cloșca și Crișan, pentru sacrificiul lor, și care, așa cum ni s-a spus, veghează și protejează orașul.
Așa se vedea orașul de sus.
Și o poză cu una dintre porți, cred că e una din cele importante, pentru că are multe decorațiuni. Cred că asta e a treia poartă, sunt vreo șase în total.
Eu sunt aia îmbrăcată în vișiniu din centru, dar nu cred că se vede foarte bine. Whatever.

Asta a fost una din cele mai interesante experiențe pentru mine, după călătoria de pe Dunăre, e pe locul doi în lista mea. Alba Iulia eu zic că merită vizitată, mai ales cetatea, și cu ghid, pentru că se află lucruri interesante despre istorie în felul ăsta.

1. Cat de frumos! Doamne, imi dau seama ca eu stau la o aruncatura de bat de Alba si inca nu am vizitat cetatea... Hm, categoric mi-ai dat putin de gandit.
    Foarte misto calatoria asta! Se pare ca te-ai distrat chiar bine :)

1. M-am distrat, dar a fost și obositor în cele din urmă :)) Dacă tot stai aproape de Alba, eu te încurajez să o vizitezi :)

2. Toată vacanța ta pare că a fost drăguță! Vremea pare puțin urâtă, dar în rest totul pare interesant. România are și ea lucrurile bune!
    Ai primit o leapșă: http://oaia-fantastica.blogspot.ro/2014/09/leapsa-asking-books-tag.html

1. Da, vremea a cam stricat niște planuri, dar asta e, cu natura nu te pui. Dar per total, a fost chiar foarte drăguț :)
      Merci!

3. Știa că Alba-Iulia ascunde lucruri frumoase, la fel cum se întâmplă și cu multe alte orașe ale țării. Frumos să ai avut norocul să dai peste acea scenetă care, după mine, te-ar ajuta să înveți mult mai bine istoria, decât atunci când îți este predată în clasă, turuită și fără a înțelege mare lucru.
    Foarte fain că ai luat lecții de pian, știu că este unul dintre instrumentele la care se învăța destul de greu, dar este și unul dintre cele mai frumoase. Acum, dacă nu par prea insistentă, sunt tare curioasă de ce te-ai oprit. Oricum, se pare că ai avut parte de o excursie foarte interesantă. :)

1. Despre români, adică istoria României, oricum se zic mult mai puține față de istoria universală. Adică, eu nu îmi amintesc să ne fi fost predat prea mult pe subiectul ăsta, păcat, avem o istorie totuși interesantă.
      Păi, m-am oprit în liceu, pentru că programul, mai ales în a 9-a, era destul de încărcat și era și după-masă, dacă mai luam și lecții de pian nu mai aveam timp de nimic. Și, să zic sincer, la momentul ăla mă cam plictisisem de pian. Acum mi s-a făcut puțin dor, dar nu aș mai avea nici la ce să repet.