marți, 9 septembrie 2014

Băile Herculane

Începem cu începutul, că doar așa e frumos, nu? Nu a fost un început tocmai promițător, mai degrabă deprimant. Nu știam eu la ce să mă aștept, dar în niciun caz la ce am găsit acolo.
Să explic: am ajuns noi acolo și am decis să ne plimbăm prin centru, cum ar veni. Sunt destule clădiri acolo destul de vechi, adică cam de pe la 1800, dacă nu mă înșală memoria, și erau efectiv lăsate în paragină.
Adică, serios, astea sunt construcții frumoase, se vede că au fost cel puțin, și sunt lăsate așa, e chiar păcat.

Mai jos sunt imagini cu modul în care arată interiorul unei clădiri unde erau băi, mi s-a părut ușor creepy

A fost un moment totuși când m-am gândit că mai există o speranță, deoarece câțiva lucrători lucrau la clădirea de mai jos, la restaurare. Și m-am gândit că, hei, nu e totul chiar așa de trist pe cât pare. 

Și apoi am văzut asta...:
Să mai zic? 
Nu am făcut multe poze aici, dar mare diferență între clădiri nu era, unele arătau mai rău ca altele. Și nu pot decât să mă gândesc că dacă clădirile astea nu s-ar fi aflat în România ar fi arătat mult mai bine.
Mă opresc, că mă întristez numai când mă gândesc la asta.

4 comentarii:

  1. Sper să ajung și eu cât de curând la Băile Herculane, deoarece am auzit că e foarte frumos. Și pe lângă faptul că e frumos, locul trebuie să fie, bineînțeles, umbrit și de astfel de clădiri care nu trebuiau să arate astfel. Chiar îmi e ciudă, rău de tot că pierdem astfel de locuri minunate, iar noi, ca popor, mai avem tupeul să ne plângem de criză. Doamne, deci îmi vine să urlu când văd câtă prostie se află în țara asta! Și chestia cea mai nasoală e că sunt ferm convinsă că nu se va schimba nimic, pentru multă vreme de acum încolo. Nu mai am încredere în nimeni în țara asta, iar promisiunile sunt egale cu zero.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Peisajele sunt frumoase, nu zic nu, dar clădirile alea m-au deprimat un pic. Asta și mirosul de la sulf, avea tata dreptate când zicea că miroase a ouă stricate, dar la asta nu ai ce să-i faci.
      E păcat, adică avem o țară chiar frumoasă. Totuși, eu cred că mai există o speranță, cam de când am văzut Peleșul, care a fost restaurat, și acum cetatea de la Alba Iulia. Eu cred că se poate, doar că trebuie să existe și cineva care să-și dorească să facă ceva.

      Ștergere
  2. Foarte frumoasă postarea, în special pozele. Mi-aş dori să ajung şi eu cândva la Băile Herculane!

    http://onlyoneaveragejoe.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Pacat. Sunt niste cladiri pe care strainii ar da bani multi ca sa le viziteze pentru ca sunt putine in lumea asta construite in felul acesta.
    "...numită la începutul secolului XX de către împărătul Imperiului Austro-Ungar: "cea mai frumoasă staţiune de pe continent", se apropie cu paşi repezi de intrarea în legendă. În locul imaginii unei cochete staţiuni care atrăgea capetele încornonate ale Europei, găsim azi un peisaj dezolant cu zeci de clădiri dărăpănate..." ( http://adevarul.ro/cultura/istorie/dezastrul-cladirilor-patrimoniu-baile-herculane-1_50b9fc6a7c42d5a663ae0e45/index.html )

    Pacat, dar e mai bine sa bagi in buzunar decat sa faci ceva. cu toate ca sunt niste prosti. Daca ar face ceva frumos din statiunea asta si-ar lua bani cu sacul.
    Frumos articol. Pupici ♥

    RăspundețiȘtergere