De ce blogging

M-am tot gândit la chestia asta de când am postat despre evoluția blogului, iar cum pusul lucrurilor în scris mă ajută să îmi organizez gândurile, am zis că aș putea face o postare despre asta. Anume, motivele pentru care am început blogul și de ce anume am decis să continui, chiar dacă la un moment dat a fost cam părăsit.
Ăsta nu e singurul blog pe care l-am creat, a mai existat unul înaintea lui. Am renunțat destul de repede la acel blog, au trecut ani de zile de atunci. Apoi, cam în aceeași perioadă să zic, l-am creat pe ăsta. Nu o să repet cum a ajuns să fie ce e acum, asta e spus în postarea menționată mai sus. O să zic totuși că habar nu aveam cu ce se mănâncă toată chestia asta cu blogul atunci, mi-a trebuit ceva timp ca să înțeleg, mai ales că nu pot spune că m-am străduit foarte tare la început, ceea ce cred că se vede dacă vă uitați prin arhivă. Când l-am început a fost pentru că am tot văzut că alții aveau bloguri și mi s-a părut interesant, m-am gândit că de ce nu aș putea face și eu așa ceva.
Nu am avut cel mai fericit început, ca să zic așa, am tot încercat să imit ceea ce vedeam pe alte bloguri și nu cred că făceam o treabă foarte bună, mai ales că nici nu prea încercam de fapt foarte tare. Era mai mult o chestie de "meh, hai să mă joc și eu pe internet". Iar asta și faptul că atunci nu aveam curaj să postez chestii proprii pe el nu au ajutat cu nimic. Nu postam chestii proprii pentru că nu credeam că îi va păsa cuiva, sau că ar putea fi interesante pentru cineva. Eram într-un fel cu "dacă alții postează despre asta, înseamnă că e bun de ceva", dacă asta are sens. Mă bucur că mi-a venit la un moment dat ideea să scriu recenzii, pentru că erau totuși părerile mele și abia acum îmi dau seama cât de important e să nu fac chestia cu copy/paste pe blog pentru că nu ajută la nimic. Nici aia nu a fost ideea mea, adică am găsit bloguri unde oamenii postau recenzii și am făcut și eu asta și abia apoi mi-am dat seama că asta aș vrea să fac cu blogul ăsta.
Am continuat să fac asta pentru că mi-am dat seama că îmi place să scriu despre ceea ce cred, fie că este despre cărți, filme, seriale sau pur și simplu despre chestii care mi s-au întâmplat, sau lucruri ce consider că sunt importante. De asemenea, îmi place că pot vedea exact ce am crezut despre un anume lucru într-un anume moment, chiar dacă pe parcurs părerea mea s-ar putea schimba, din varii motive. Cred că și asta ar fi interesant, dacă aș ajunge într-un punct în care să-mi contrazic într-un fel propriile postări. Ar fi ceva să văd cum anume se vor modifica părerile și convingerile mele în viitor, pentru că sunt convinsă că se vor schimba, cel puțin unele.
Un alt lucru cu care blogul m-a ajutat a fost cu încrederea în mine însămi. Eu am fost o persoană extrem de timidă, practic îmi era teamă să deschid gura de teamă că voi spune o prostie. Nu zic că nu mai sunt timidă, dar acum mi-e mult mai ușor să mă simt în largul meu în diverse situații și chiar vorbesc cu lumea, sunt mai deschisă, dacă se poate spune așa. Sigur, sunt singuratică de felul meu, dar dacă întâlnesc persoane noi voi vorbi cu ele, iar asta pentru mine contează mult. Asta se datorează în parte și blogului, pentru că, de când el a început să fie urmărit și am început să primesc comentarii, mi-am dat seama că ceea ce spun eu aici contează într-un fel, iar anumite persoane sunt interesate de ceea ce am eu de spus.
Cam asta ar fi. Mă simt destul de mândră de blogulețul ăsta, recunosc :) Am de gând să mă țin de el în continuare, pentru că îmi place, mai ales că prin intermediul lui am dat peste persoane cu interese și gusturi asemănătoare cu ale mele, și îmi place să știu că asemenea persoane există și că pot discuta cu ele. 

Comentarii

  1. Ma regasesc destul de mult in postarea ta. 4 ani la rand mi-am facut un blog, l-am sters pana acum o luna cand m-am hotarat sa-l fac din nou si de data acesta nu-l voi mai sterge. Faptul ca oamenii nu ar putea intelege sentimentele si gandurile mele m-a facut sa-l sterg de ficare data. te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Hihi! Imi place articolul tau foarte mult. Cam asta este povestea tuturor cred :))
    Eu mi-am facut blog pentru ca nu stiam ce sa citesc, iar cartile de la scoala nu ma multumeau, iar de luat la intamplare carti.. Ei bine, le citesti si dupa iti dai seama ca ti-ai pierdut timpul, este cam trist. De aceea caut recenzii inainte la fiacare carte si am zis, eu de ce sa nu fac? Plus, am reusit sa-mi fac cativa prieteni, cu acelasi hobby ca al meu, ceea ce este "Wow".
    Te invit si la un concurs cu ocazia asta. Sper sa participi! Pupici!
    http://intheheartofthewords.blogspot.ro/2014/09/autumn-giveaway.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca teama aceasta de cum suntem perceputi o avem toti. Au trecut 2 ani de cand am scris primul articol ,.Uneori am vrut sa renunt dar "ceva" m-a facut sa continui.La inceput si eu ma uitam cam ce se poarta , ce fac altii , ce carti sunt la moda etc. Cu timpul mi-am facut un stil propriu fara sa ma intereseze ce cred altii. Blogul pentru mine este spatial meu personal. M-am impacat cu ideea ca nu va fi citit de multa lume pentru ca eu am problem in comunicarea cu ceilalti .Cum s-ar zice nu prea stiu sa imi vand marfa. Citesc mai multe bloguri ( majoritatea despre carti),. Prezenta mea pe acele bloguri este mai discrete pentru ca rar las mesaje. Imi place sa citesc opinii diferite de ale mele despre numite carti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt de acord cu tine aici ,dar trebuie să-ti spui punctul de vedere si e blogul tau la un moment dat cineva va aprecia ceea ce ai de spus ,plus că există un blog pentru fiecare . și intr-un fel mă regăsesc in ceea ce a ispus cu increderea si timiditatea .

    RăspundețiȘtergere
  5. Ți-am dedicat o leapșă. :)
    http://padeniye.blogspot.com/2014/09/9-leapsa-back-to-school-2014-2015.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ups, se pare că te-am nominalizat și eu :)
      http://jurnalul-unei-cititoare.blogspot.com/2014/09/leapsa-back-to-school.html

      Ștergere

Trimiteți un comentariu