sâmbătă, 13 septembrie 2014

Leapșă: The Asking Books Tag

Am primit leapșa de la Sara, mulțumesc :) Scopul ei este de a afla mai multe despre preferințele noastre literare, și sunt întrebări pe care probabil că le-ați primit de-a lungul timpului...
Reguli:
1. Încorporați imaginea în postarea voastră (^)
2. După ce faci leapșa și o postezi pe blogul tău, lasă un comentariu cu link-ul acesteia la postarea Cristinei, AICI
3. Dați tagul mai departe
4. Nu răspundeți pompos/încurcat, fii tu.
1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Știu că tot timpul rugam pe cineva să-mi citească Albă ca zăpada atunci când eu încă nu știam să citesc.
2. Ce citești acum?
Am început și Cronica păsării-arc de Murakami, dar am lăsat-o deoparte momentan. Cealaltă carte pe care o citesc și pe care sper să o termin curând e ...și la sfârșit a mai rămas coșmarul de Crâznic.
3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Eon de  Greg Bear.
4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
În afară de faptul că îndoi colțurile la paginile unde găsesc citate care îmi plac și că nu îmi pasă dacă le rup sau nu cotoarele, ceea ce nu știu dacă e neapărat defect, niciunul cred.
5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Îngeri de gheață de Adina Speteanu, pe care nu o pot găsi nicăieri. 
6. Ai un  e-reader?
Da, am un kindle. L-am luat în 2012 și am citit ceva pe el, adică l-am amortizat, ca să zic așa. Dar de câteva luni nu am mai pus mâna pe el.
7. Preferi să citești o singură carte sau mai multe în același timp?
Una, mi se pare mai simplu. Se întâmplă să încep mai multe, dar una ajunge în stadiul de așteptare până îmi revine cheful pentru ea.
8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Nu știu, nu cred. 
9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
 Mic dejul la Tiffany de Truman Capote.
10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
The night circus de Erin Morgenstern.
11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Citesc oriunde, dacă e să o luăm așa, dar cel mai mult îmi place în pat, e foarte comod.
12. Cel mai inconfortabil loc unde ai citit?
Nu am unul.
13. Poți să citești în autobuz?
Nu merg cu autobuzul, dar citesc în metrou, și am reușit să citesc și în mașină, deși știu că asta nu e tocmai recomandat.
14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Nicăieri, prefer să citesc în casă.
15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Să nu le primesc înapoi distruse, în principiu.
16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Da, în liceu, și nu am avut nicio problemă.
17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Nu.
18. Chiar dacă este o carte veche?
Tot nu.
19. În ce limbă preferi să citești?
Am citit și în engleză, dar de câteva luni prefer să citesc în română, pentru că mi se făcuse dor de limba mea natală.
20. Ce te face să iubești o carte?
Mai ales personajele. Dacă o carte nu are cel puțin un personaj care să-mi placă, e prea puțin probabil că îmi va plăcea.
21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Trebuie mai ales să mă impresioneze pe mine, în primul rând.
22. Genul favorit?
Fantasy. Chiar dacă în ultimul timp nu am mai citit mult fantasy, ăsta e genul cu care am început să citesc cu adevărat, deci are un loc special.
23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
SF, ceea ce ar trebui remediat.
24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Niciuna... Plus că nu mai trebuie de mult să suport asemenea materii.
25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Da. Sunt drăguțe și seriile, dar nu pot să citesc doar serii.
26. Coperta preferată a unei cărți momentan.
27. Cartea/seria preferată momentan?
De carte am zis mai sus, să zic și de serie: Stăpânul inelelor de J.R.R. Tolkien.
28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Nu mănânc atunci când citesc.
29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Nu îmi vine nimic în minte.
30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Depinde cât de apropiate sunt gusturile mele cu ale persoanei care o critică. Am citit și critici dure ale unor cărți care mie mi-au plăcut mult.
31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Bine, pentru că îmi descarc toți nervii pe care mi i-a creat cartea respectivă.
32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Cum momentan sunt fascinată de tot ce are legătură cu Egipt, bănuiesc că hieroglifele.
33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții. 
Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel. 
34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
A game of thrones de George R.R. Martin. Atât de multă lume o laudă, că mi-e teamă să nu fiu dezamăgită.
35. Poetul favorit.
Nu prea citesc poezie, dar un poet care mi-a plăcut ar fi George Coșbuc.
36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Pe wishlist am 42, dar unele mai pot aștepta.
37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Nu împrumut cărți de la bibliotecă, prefer să fie noi.
38. Personajul preferat dintr-o carte.
Ultimul personaj care mi-a plăcut mult a fost Holly, din Mic dejun la Tiffany.
39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
The Lord Ruler din Mistborn: the final empire de Brandon Sanderson, tradusă la noi ca fiind Ultimul imperiu
40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Eu mai am liber până în octombrie, iar dintre toate cărțile pe care le am îmi doresc să citesc Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă. Dar nu garantez că ajung la ea luna asta :))
41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Nu știu. Cred totuși că asta a fost în perioada în care am dat bacul, unde nu prea făceam altceva în afară de a învăța.
42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Doar una? Păi, ultima la care am renunțat e Magic de Melissa Bank.
43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
Conversațiile din casă. Dacă sunt în altă parte, nu prea contează.
44. Ecreanizarea favorită a unei cărți.
Hunger games. E una din puținele ecranizări care chiar mi-a plăcut.
45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
The book thief. Păcat... cartea e printre preferatele mele.
46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Librărie librărie, vreo 60 de lei, cred. Online am dat și 100, iar la târg de carte undeva până în 150. Mda... eu și simțul măsurii...
47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Atunci când m-am plictisit de o carte, dar vreau totuși să ajung la final, sau atunci când sunt prea multe descrieri pentru gustul meu.
48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Dacă ceea ce se petrece e prea ridicol, sau nu are sens, sau dacă mă enervează rău personajele. Deși, de obicei dacă am ajuns la jumate o citesc pe repere înainte până la final.
49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Îmi place să le țin pe serii și pe autori, dar și pe mărimi. Cel puțin așa am rearanjat biblioteca ultima dată.
51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Dap. Am evitat mult timp Stăpânul inelelor, dar cel mai mult îl evit pe John Green momentan. Omul mi se pare destul de deștept, urmăresc canalul lui pe youtube, dar cărțile le evit foarte mult. Singurul lucru pe care l-am citit de el a fost povestioara din Let it snow, în care mai apar alți doi autori.
52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Allegiant de Veronica Roth. Cea mai stupidă moarte a unui personaj principal pe care am citit-o vreodată. Norocul meu a fost că am citit doar finalul, aveam eu un feeling că va fi o dezamăgire.
53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Destine pierdute de Adina Speteanu, pentru că eu și vampirii nu suntem chiar prieteni.
54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Jumătatea rea de Sally Green.

Asta a fost lungă :)) Dar mi-a făcut plăcere să răspund. Mai departe o dau oricui vrea să o facă.

4 comentarii:

  1. Mă bucur că ai făcut leapșa și mi-au plăcut răspunsurile tale! The Night Circus *high five*!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred că am menționat cartea aia în fiecare leapșă de când am citit-o :)) Se vede că o iubesc.

      Ștergere
  2. Frumoase răspunsuri, în special cel de la întrebarea 3, unde mă simt puțin vinovată :)) O să fur și eu leapșa zilele astea :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acolo chiar ești vinovată :)) Dar nu-i nimic, tot am zis că trebuie să-mi lărgesc orizonturile în SF :)

      Ștergere